Keurslager is Beste Winkelketen

attachment-001_food-image-VLS11572I01

UTRECHT - Het Nederlandse publiek heeft De Keurslager dit jaar uitgeroepen tot beste winkelketen van Nederland. Dit heeft de Stichting Retail Jaarprijs woensdagavond bekendgemaakt.

UTRECHT - Het Nederlandse publiek heeft De Keurslager dit jaar uitgeroepen tot beste winkelketen van Nederland. Dit heeft de Stichting Retail Jaarprijs woensdagavond bekendgemaakt.

De Nederlandse consument geeft de Vereniging van Keurslagers (VvK) een gemiddeld rapportcijfer van 7,9. Het bedrijf scoorde hoog op de aspecten service (8,43), assortiment (8,41) en deskundig personeel (8,35) . 'Wij zijn ontzettend blij met deze prijs. Dat we juist op deze punten hoge cijfers halen is natuurlijk helemaal niet zo gek,' aldus een trotse directeur Ruud Bakker in Studio 21 in Hilversum. 'Keurslagers staan bekend om de kwaliteit die ze leveren. Niet alleen van de producten maar ook de kwaliteit die het personeel levert in de vorm van service, advies en klantvriendelijkheid.'

Het is voor het eerst dat De Keurslager zich beste winkelketen van Nederland mag noemen. Vorig jaar won warenhuis Hema de prestigieuze retailprijs. Daarvoor was de Zweedse woonwinkelketen Ikea drie jaar op rij als beste uit de bus gekomen. Een andere voormalige winnaar is Media Markt.

Aan het grootste jaarlijkse winkelketenonderzoek, uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy, hebben 252.000 stemmers meegedaan. De vakjuryprijs voor beste winkelketen ging dit jaar naar Rituals Cosmetics. 'Rituals maakt van gewone dingen iets bijzonders over de volle breedte van cosmetics. Het ijzersterke concept is een sieraad voor de Nederlandse detailhandel', aldus het juryrapport.

 

Lees ook

Versplatform integreert in de Vereniging van Keurslagers

De ledenraad van de Vereniging van Keurslagers heeft in februari 2019 besloten om zich volledig te gaan concentreren op de Keurslager-leden. Dit om op de juiste wijze invulling te kunnen geven aan de rol als resultaatverbeteraar voor de Keurslager ondernemer. Gevolg van deze heroriëntatie is dat de Vereniging alle Keurslager-activiteiten van haar dochter-onderneming Versplatform zal integreren in de Vereniging. Voor enkele medewerkers geldt dat hun arbeidsplaats zal komen te vervallen.De ledenraad van de Vereniging van Keurslagers heeft besloten zich in al haar activiteiten uitsluitend te gaan...

‘Klant verrassen met extreme smaken op barbecue’

‘Klant verrassen met extreme smaken op barbecue’

Naast ‘groot vlees’ komt er steeds meer vraag naar vegetarische producten op de barbecue. Vers fruit en rauwkost(salades) zijn anno 2019 een absolute must voor de smaak én vitamines. Spiesen worden niet alleen met vlees gevuld, maar ook afgewisseld met kleurige groenten. En ook brood blijft populair. Bovendien willen klanten steeds vaker verrast worden...

Inspelen op groeiend aantal vegetariërs en flexitariërs of juist niet?

Inspelen op groeiend aantal vegetariërs en flexitariërs of juist niet?

Minder vlees eten is een ontwikkeling die niet meer voorbij zal gaan. Wat doe je als slager? Ga je hierin mee en maak je in je assortiment ruimte vrij, of besluit je je uitsluitend op vleesproducten te blijven richten? Wat je aanbiedt moet passen bij jouw situatie en jouw slagerij. Vraag klanten in de winkel of zij ook wel eens vegetarische producten...