Nieuws
Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Zomers kunnen de temperaturen hoog oplopen. Dit kan voor vishandelaren en marktslagers problemen opleveren voor de voedselveiligheid van hun producten. Daarom hebben brancheorganisaties Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), Poeliersbond en Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten(VNV) een hitteprotocol ontwikkeld dat 10 juni naar de gemeentes is...

Rainbow Kleinpak krijgt eerste voucher tegen voedselverspilling

Rainbow Kleinpak krijgt eerste voucher tegen voedselverspilling

In maart 2021 startte Stichting Samen Tegen Voedselverspilling met een voucherregeling om innovaties tegen voedselverspilling te stimuleren. 8 juni reikte de stichting het eerste voucher uit aan Paprikasorteerder en -verpakker Rainbow Kleinpak. Het bedrijf uit De Lier investeert het voucher in een business case om paprikaresten meer hoogwaardig te verwerken.

Vleesverwerker JBS betaalde 11 miljoen dollar aan hackers

Vleesverwerker JBS betaalde 11 miljoen dollar aan hackers

JBS, de grootste vleesverwerker ter wereld, betaalde 11 miljoen dollar aan hackers, nadat deze de systemen van het bedrijf platlegde. Dat maakt het Braziliaanse concern bekend.

SVO studenten bezoeken biologische Angusfokkerij

SVO studenten bezoeken biologische Angusfokkerij

Studenten van de SVO vakopleiding food in Goes bezochten de Biologische Angusfokkerij Poelzicht in ’s Heer Abtskerke. Onder begeleiding van hun praktijk vakdocent Adriaan van Moort kregen ze op de boerderij tekst en uitleg van René de Wilde en zijn vrouw Christine.

CBS: 8 op de 10 Nederlanders eet niet dagelijk vlees

CBS: 8 op de 10 Nederlanders eet niet dagelijk vlees

Acht op de tien Nederlanders eet niet dagelijk vlees. Dat blijkt uit onderzoek Belevingen 2020 van het CBS. Volgens de cijfers eet 45 procent van de ondervraagden maximaal vier dagen in de week vlees, 5 procent eet nooit vlees.

'Meeste klanten willen gemarineerde lapjes en spiesjes'

'Meeste klanten willen gemarineerde lapjes en spiesjes'

Barbecueën is populairder dan ooit. De liefde voor buiten koken groeit al jaren, maar nu er door corona zo weinig te beleven valt, zijn de barbecueproducten haast niet meer aan te slepen. De ambachtelijke slager kan zijn hart ophalen. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Maurice Rutten van Slagerij Jan Pinckaers.

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent een nieuwe productielocatie in Nederland. Hiervoor gebruikt de Britse producent van vleesvervangers de productielocatie van Van Loon Group in Almere. Hiermee verhoogt Meatless Farm de productiecapaciteit met 25 procent.

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

De Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.

Nieuwe Cao voor Slagersbedrijf

Nieuwe Cao voor Slagersbedrijf

Er is een nieuwe Cao voor het Slagersbedrijf. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft hierover overeenstemming bereikt met de vakbonden. Dat laat de brancheorganisatie weten op de website.

SVO vakopleiding food gebruikt 3D lesmateriaal van Digital Chef

SVO vakopleiding food gebruikt 3D lesmateriaal van Digital Chef

Digital Chef ondersteunt SVO vakopleiding food met een grote collectie 3D foodproducten voor het vernieuwen van diverse lesmiddelen. Met de nieuwe 3D lesmaterialen kunnen studenten en docenten hun kennis nog beter ondersteunen en delen met interactieve beelden. Er is gestart met de categorie vlees- en visproducten.

Vleesmagazine Nieuwsbrief

Niets missen van Vleesmagazine.nl? Meld u dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de vleessector.

Inschrijven
Vleesmagazine
Vleesmagazine

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 249,00 1e jaar met 25% korting excl. btw

Profiteer nu
Vleesmagazine Editie 3 | mei 2021
Vleesmagazine Editie 3 | mei 2021

Vleesmagazine en Vlees+ gaan samen verder. Één vakblad vol mooie reportages, inspirerende recepten, informerende artikelen en columnisten die u aan het denken zetten. Lees hier het eerste nummer online.

Lees meer
Evenementen

Workshop Zout- en suikerverlaging

17 juni 2021

Lees meer

Cursus Vleestechnologie

31 augustus 2021

Lees meer

Cursus Levensmiddelenmicrobiologie

31 augustus 2021

Lees meer
Vleesmagazine op Social

Social Logo Facebook Alea

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea