Plukon en Jumbo winnen Industributie Trofee

13 augustus 2012 Lucien Joppen

DOETINCHEM – Jumbo en Plukon Poultry (Friki) hebben dit jaar wederom de Industributie Trofee gewonnen. Plukon won de prijs ook al in 2005 en in 2008.

DOETINCHEM – Jumbo en Plukon Poultry (Friki) hebben dit jaar wederom de Industributie Trofee gewonnen. Plukon won de prijs ook al in 2005 en in 2008.


Het pluimveebedrijf won ook de prijs in haar categorie (vlees, vis, maaltijden). Inmiddels heeft Plukon deze groepsprijs al acht keer achter elkaar gewonnen. Plukon-directeur Peter Poortinga nam de prijs gisteravond in ontvangst in hotel Huis ter Duin in Noordwijk.


Volgens Poortinga dankt Plukon de prijs aan de gedrevenheid om de zaken goed te regelen. 'We hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in trade marketing. Dat betaalt zich nu terug. Ook onze hoge leveringsbetrouwbaarheid wordt zeer gewaardeerd door onze handelspartners', aldus Poortinga tegen meatandmeal.nl.


Meer ruime voldoendes

Granfood was de runner up, gevolgd door Ter Beke (convenience, vleeswaren), Menken Salades en Douwe Egberts.


Opvallend was dat dit jaar aanzienlijk meer fabrikanten een ruime voldoende scoorden. Blijkbaar is de retail, die de industrie een rapportcijfer geeft (en omgekeerd), in het algemeen meer tevreden over haar handelspartners dan het afgelopen jaar.


Jumbo net voor AH

Bij de supermarktorganisaties won Jumbo, net als in 2008, de trofee. De keten versloeg marktleider Albert Heijn met een neuslengte.


De Industributie Trofee is een initiatief van Food Magazine, een zusterblad van Elsevier Voedingsmiddelen Industrie.


Deze prijs wordt uitgereikt aan retailers en fabrikanten die zich onderscheiden op gebied van samenwerking met hun handelspartners.


Lees ook:

Peter Poortinga mede-eigenaar van Plukon (3 januari 2009)


Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:

Alle artikelen over Plukon

Altijd op de hoogte blijven?