Klanten stemmen gretig op Sterdeelnemers

SlagerMetSter-109A

De competitie Slager met Ster leeft onder de deelnemers en onder hun klanten. Dagelijks brengen gemiddeld negen tot tien klanten per dag hun stem uit op hun eigen slager, waarbij ze ook een beoordeling afgeven over de kwaliteit van het bedrijf.

De klantenenquête oftewel –stemming is een vast onderdeel van de verkiezing Slager met Ster. Voor het slagen van de enquête moeten tenminste honderd klanten schriftelijk een beoordeling geven over de slagerij. Deze beoordeling bestaat uit open en gesloten vragen, waarbij vooral de gesloten vragen zwaar meewegen. De open vragen geven de slager meer informatie over hoe de klant over hen denkt.

Top10

Uit de stemming tot 10 september (bij het ter perse gaan van Vleesmagazine), blijkt dat ruim vijftig procent van de stemmen bij de top tien terecht is gekomen. In willekeurige volgorde gaat het om de volgende bedrijven:

 
  • Beverdam Keurslager                     Rijssen
  • Keurslager Wim Koelewijn            Huizen
  • Keurslagerij Arie Arisse                  Beesd
  • Keurslagerij Vlogman                     Vorden
  • Keurslagerij Gleis                            Aalten
  • Keurslager Rexwinkel                    Borculo
  • Slagerij Aad van Eijk                      Voorschoten
  • Slagerij Pinckaers                           Maastricht
  • Slagerij Dennis van de Ven           Schijndel
  • Vleeshandel Kusters bv                 Margraten

Lees meer over de klantenenquête in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt.

Lees ook
Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers in de supermarkt nam de afgelopen vijf jaar af. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark naar de prijsontwikkelingen van de zes grote Nederlandse supermarkten. De supermarktonderzoeker deed het onderzoek in opdracht van ProVeg Nederland.

KNS start onderzoek naar houdbaarheid soepen

KNS start onderzoek naar houdbaarheid soepen

Erwtensoep, goulashsoep, ossenstaartsoep... Soepen zijn een belangrijk product voor veel slagers. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is een onderzoek gestart naar de houdbaarheid van na-gepasteuriseerde soepen en geeft op de website een update.

Universiteit Utrecht analyseert ‘echte’ prijs van vlees

Universiteit Utrecht analyseert ‘echte’ prijs van vlees

De prijs van vlees ligt veel te laag, als je kijkt naar de impact die de productie ervan heeft, stelt Inge van den Bijgaart van de Utrecht University School of Economics (U.S.E.).