Hindoes boos om Burger King-reclame

13 augustus 2012 Lucien Joppen

DOETINCHEM - Burger King is opspraak geraakt door het gebruik van de hindoe-god Lakshmi in een Spaanse reclame voor sandwiches.

DOETINCHEM - Burger King is opspraak geraakt door het gebruik van de hindoe-god Lakshmi in een Spaanse reclame voor sandwiches.


Dat meldt de National Post. In de campagne gebruikt de fast food keten, naast een afbeelding van de god, de slogan 'deze snack is heilig'.


Daar zijn sommige hindoes minder over te spreken. Zo stelt de hindoe-blogger Rajan Zed dat het zeer verontrustend is om Lakshmi met een vleessandwich in een beeld te plaatsen.


Niet de eerste keer

'Lakshmi is een god die aanbeden moet worden. Deze mag niet worden gebruikt om producten aan de man te brengen en zeker geen vleesproducten.'


Zoals Zed aangeeft, gebruiken hindoes geen vlees-, zuivel- en eiproducten.


Het is overigens niet de eerste keer dat reclames van Burger King opzien baren. Begin dit jaar trok de keten een spotje terug omdat het Mexicanen op een sterotiepe manier zou afbeelden.


Lees ook:

Burger King stopt spotje om klacht Mexico (16 april 2009)


Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:

Alle artikelen over Burger King

Altijd op de hoogte blijven?