Groei of niche bepaalt toekomst vleesbedrijf

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

DOETINCHEM – Vleesbedrijven moeten óf schaalgrootte kiezen, óf de rol van nichespeler op zich nemen willen ze in de toekomst overleven.

DOETINCHEM – Vleesbedrijven moeten óf schaalgrootte kiezen, óf de rol van nichespeler op zich nemen willen ze in de toekomst overleven.

Dat zegt analist Nan-Dirk Mulder van de Rabobank, die op 28 maart hierover zal spreken tijdens het Nationaal Vleescongres ‘Meat the future’.


Mulder licht in het vakblad Meat & Meal deze maand (maart) al een tipje van de sluier op. Hij voorspelt dat met name het middensegment het moeilijk zal krijgen de komende jaren.

‘Zit je tussen groot en niche in, dan kun je qua productiekosten niet meekomen met de Vions van deze wereld’, aldus Mulder.


Het volledige artikel ‘Middensegment krijgt het moeilijk’ is te lezen in Meat & Meal 2 (maart 2008)

Gratis proefnummer Meat & Meal

Kijk hier voor het programma en aanmelden voor het 1e Nationaal Vleescongres

Lees ook:

Vleessector domineert Agri Top 50 (30 december 2007)

Foodsector wacht meer overnames (3 juli 2007)

Rabobank verwacht kaalslag vleessector (11 oktober 2006)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over analyses van de Rabobank

Altijd op de hoogte blijven?