Vion en Dierenbescherming promoten bio-vlees

attachment-001_food-image-VLS3448I01

BOXTEL – Vion en de Dierenbescherming hebben de handen ineen geslagen om biologisch varkensvlees te promoten.

BOXTEL – Vion en de Dierenbescherming hebben de handen ineen geslagen om biologisch varkensvlees te promoten.


Wie het merk Bio+ koopt kan meedoen aan een spaaractie waarmee prijzen gewonnen kunnen worden. Bovendien stelt Vion per ingestuurde bon een bedrag beschikbaar aan de Dierenbescherming.

Dit bedrag investeren de organisaties gezamenlijk in promotie en voorlichting over biologisch vlees.

Topdiner

Initiatiefnemer van de samenwerking is de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw. Hierin werken marktpartijen, overheid en maatschappelijke organisatie samen.


Zo loopt er op dit moment ook een landelijke actie ‘Proef de Aandacht’. Deze loopt tot en met 26 mei: wie in deze periode drie verschillende biologische producten tegelijk koopt maakt kans op een biologisch topdiner voor acht personen in een reizend biologisch restaurant.


In dit restaurant zijn vier spraakmakende Nederlandse koks de gastheer: Cas Spijkers, tv-kok Caspar Bürgi, bio-chef Eric van Veluwen, en de chef-kok van Restaurant Fifteen Ben van Beurten.

Wat vindt u?

Dierenwelzijn is hot. Danish Crown stuurt slachters zelfs op dierenwelzijnscursus. Vindt u dit een goede zaak? 

Doe mee aan de stelling!

Lees ook:

Biovlees wil maar niet doorbreken (4 april 2007)

Vlees met logo Dierenbescherming (27 april 2006)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over de Dierenbescherming

Alle berichten over Vion

Alle berichten over biologisch

Links:

Biologisch Convenant (deelconvenant 31 mei 2005)

Biologisch Convenant (2e deel, dec. 2004)

Biologisch Convenant (1e deel, mei 2001)

Wedstrijdformulier biologisch topdiner

Nederland gaat biologisch

Biologica

Al uw vleesnieuws kant-en-klaar op uw bord?

Abonneer u dan op onze GRATIS nieuwsbrief!


Lees ook
Udea kiest voor Jan Zandbergen Group als leverancier biologisch vlees

Udea kiest voor Jan Zandbergen Group als leverancier biologisch vlees

Jan Zandbergen Group wordt de vaste leverancier voor biologisch vlees van Udea. Het biologische vlees komt onder de naam ‘Lebon’ in de schappen te liggen van biologische supermarkten Ekoplaza en Marqt, beide onderdeel van Udea.

Meer consumenten kopen biologisch

Meer consumenten kopen biologisch

Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.

Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Het marktaandeel biologisch kan fors groeien door interventies in de supermarkt. Meer schapruimte, een gelijke prijs als regulier en communicatie op de winkelvloer stimuleren de verkoop, zo blijkt uit een pilot van Provincie Gelderland.De pilot laat zien dat consumenten wel degelijk meer biologisch kopen, ook als het om een routineproduct als melk gaat....