Plantaardige biefstuk vanaf 11 juni in Nederlandse super

veggie

De plantaardige biefstuk van Vivera ligt vanaf 11 juni bij de meeste Nederlandse supermarkten in de schappen. Bij Tesco is de eerste levering van 40.000 stuks bijna uitverkocht.

Albert Heijn, Attent, Boni, Boon’s Markt, Coop, Deen, Deka Markt, Dirk van den Broek, Emté, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, MCD, Nettorama, Plus, Poiesz, Spar en Vomar Voordeelmarkt gaan de 100 procent plantaardige biefstuk vanaf 11 juni verkopen, meldt Vivera. In België start de verkoop op dezelfde datum bij Carrefour.

Snel uitverkocht bij Tesco

Binnen enkele dagen is de eerste levering van 40.000 plantaardige biefstukken aan de Britse supermarktketen Tesco bijna volledig uitverkocht, laat producent Vivera uit Holten verder weten. Als eerste supermarktketen ter wereld verkoopt Tesco sinds vorige week in ruim 400 supermarkten in het Verenigd Koninkrijk de 100 procent plantaardige biefstuk. Het concern voorziet eveneens een grote vraag in andere Europese landen en is druk doende de productie te verhogen.

Op basis van tarwe en soja

Gert Jan Gombert van Vivera: ‘Wij zijn overweldigd door het succes. De verkopen hadden bij Tesco nog groter kunnen zijn, sommige supermarkten waren binnen een dag uitverkocht. De hashtag #Vivera ontploft bijna op Instagram.’ Er worden alleen plantaardige ingrediënten als tarwe en soja gebruikt voor de biefstuk. Hierdoor is consumptie geschikt voor vegetariërs, veganisten en mensen die een of meer dagen per week geen vlees eten. Vivera mikt met name op de behoefte aan een volwaardig plantaardig alternatief van de biefstuk van de vleesetende consument. Op dinsdag 29 en woensdag 30 mei 2018 wordt de plantaardige biefstuk officieel op de PLMA beurs in de RAI Amsterdam gelanceerd.

Lees ook
Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

In Frankfurt startte 14 mei IFFA, de internationale vakbeurs voor de vleesindustrie. Tot en met 19 mei staat Messe Frankfurt in het teken van de laatste innovaties op het gebied van vlees en alternatieve eiwitten. De Duitse vleessector is bij aanvang van de beurs positief gestemd.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Picnic stapt versneld over naar Beter Leven kip

Picnic stapt versneld over naar Beter Leven kip

Online supermarkt versnelt de overstap naar Beter Leven-kip. Vanaf 7 mei bezorgt de online supermarkt alleen nog maar verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. De kipvleeswaren volgen later.