Trade Service Europe manifesteert zich als nieuwe speler

logots-trade-service-europe

Na een voorzichtige introductie de afgelopen maanden is voor Trade Service Europe BV het moment gekomen zich met volle kracht te manifesteren op de Nederlandse en Duitse markt voor foodprofessionals. De focus ligt op runder-, varkens-, lams-, kip- en kalkoenproducten die geleverd worden binnen het kanaal van foodretail- en foodservicebedrijven.

Het bedrijf is gelieerd aan de Wijco Groep en opereert vanuit een eigen, hedendaags concept. Jolanda Kerkdijk-Stegehuis is verantwoordelijk operationeel manager. In diverse verantwoordelijke functies verdiende ze haar sporen in de branche en ze heeft zich met hart en ziel op de nieuwe uitdaging gestort. Kerkdijk-Stegehuis: ‘De branche is volop in beweging. Het traditionele en conservatieve denken is definitief verleden tijd. We im- en exporteren door heel Europa en kopen in op kwaliteitsnormen. Er is een duidelijke keuze gemaakt dat we zelf geen bemoeienis hebben met bijvoorbeeld eigen slachthuizen voor de verwerking. Je moet doen waar je goed in bent en niet het hele palet willen bestrijken. Die specialisatie biedt volop commerciële kansen omdat we dát assortiment bieden wat de markt vraagt. Via ons uitgebreide Europese netwerk kunnen we scherp inkopen en aanbieden. Dat is het verschil met zelf producerende verkoopkanalen die hun aanbod vaak noodgedwongen afstemmen op het eigen slachtproces en niet aanbieden wat de markt op dat moment vraagt. Wij houden geen eigen opslag- en koelruimtes aan maar hebben dat proces ondergebracht bij  specialisten die vanuit een warehouse-constructie het geconditioneerd vervoer als een versmix verzorgen.’

Minimale overhead

‘Door minimale overhead kunnen we concurrerend aanbieden. Je ziet dat de retail kiest voor het geproportioneerde product terwijl foodservice,  bijvoorbeeld de horecaslager, de keuze maakt voor een halfproduct dat hij zelf verder bewerkt. Door de logistiek uitgekiend  in een verspool onder te brengen, leveren we al vanaf 250 kilo franco huis. Met de garantie dat ons vlees nooit gelijktijdig geleverd wordt met dat van een collega-groothandel. Die kwaliteitsbeleving van 6 dagen per week levering gecombineerd met een inkoopprijs, die de klant de kans geeft marge te genereren, is de basis. Veel bedrijven krabben zich achter de oren als ze ons leveringsprogramma en de condities onder ogen krijgen’, vertelt Kerkdijk-Stegehuis.

Meer nieuws

Binnenkort is er meer nieuws rond Trade Service Europe te verwachten. Behalve een aantal ‘transfers’ van vakmensen die een bijdrage aan het snel expanderende bedrijf gaan leveren, worden eerdaags ook de handtekeningen gezet voor de alleen-vertegenwoordiging van een gerenommeerd Duits merk dat zijn expansie op de Nederlandse foodservicemarkt richt. Trade Service Europe krijgt die vertegenwoordiging exclusief.

SlavakTo

Kerkdijk-Stegehuis daarover: ‘We zijn bezig met een rondje Nederland om de meerwaarde van ons leveringsprogramma onder de aandacht te brengen. We kunnen echter niet iedereen direct bereiken. We staan op de SlavakTo in Utrecht in stand 4C065, daar ontmoeten we elkaar sowieso.’

Lees ook
2022

2022

In deze eerste editie van 2022 wil ik graag met u terug- en vooruitkijken. We zeggen het elke keer opnieuw aan het eind van het jaar en het is echt waar: de tijd vliegt. De Engelsen kunnen het nog beter verwoorden: “time flies when you are having fun”.

Slavakto vindt plaats op 4 en 5 oktober

Slavakto vindt plaats op 4 en 5 oktober

Najaar 2022 vindt de slagersvakbeurs Slavakto weer plaats. Op 4 en 5 oktober opent de Werkspoorkathedraal in Utrecht de deuren voor twee dagen lang inspiratie, innovatie en ontmoeting. Het thema is ‘De wereld aan je voeten’.

2021 was recordjaar voor Ierse voedingsmiddelenexport

2021 was recordjaar voor Ierse voedingsmiddelenexport

2021 was een goed jaar voor de Ierse voedingsmiddelenexport. Ondanks de coronapandemie en de beperkingen door Brexit steeg de export afgelopen jaar naar een recordbedrag van 13,5 miljard euro. Ierland exporteerde dagelijks bijna 37 miljoen euro aan voedingsmiddelen naar klanten in meer dan 180 landen.