Peter's Farm: 'AH gaat voor prijs

13 augustus 2012 Tom van der Meer

DOETINCHEM – 'Het is jammer voor onze kalverhouders dat Albert Heijn na zes jaar voorop te hebben gelopen in duurzaamheid, nu toch gaat voor prijs.

DOETINCHEM – 'Het is jammer voor onze kalverhouders dat Albert Heijn na zes jaar voorop te hebben gelopen in duurzaamheid, nu toch gaat voor prijs.'


Dat zegt Korstiaan Mulderij van Peter’s Farm in het julinummer van Meat & Meal. Hij reageert daarmee op het besluit van de retailer om voor diervriendelijk kalfsvlees voortaan in zee te gaan met VanDrie Group.


Volgens Mulderij is Peter’s Farm het contract met AH vooral kwijtgeraakt om commerciële redenen. 'Albert Heijn ging voor een lagere prijs en wilde het vlees onder eigen label in de schappen hebben', zegt hij in de rubriek Het Portret in het blad.


Onherkenbaar huismerk

'Dat willen wij niet. Onze keten maakt extra kosten voor de productie en dan willen wij het niet onder onherkenbaar huismerk in de winkels hebben.'


Volgens hem leveren AH-klanten nu in op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en diervriendelijkheid.


Lees het complete interview in Meat & Meal 6, van 4 juli 2008. Vraag hier een gratis nummer aan.


> Kijk hier voor de volledige inhoud


Lees ook:

AH stopt met diervriendelijk kalfsvlees Peter's Farm (28 mei 2008)

VanDrie nieuwe leverancier Albert Heijn (28 mei 2008)


Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over Peter's Farm

Altijd op de hoogte blijven?