Mora kan niet zonder Cora

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

Het typetje Cora was jarenlang razend populair bij de televisiekijkend Nederland. Zij prees, eerst in witte bedrijfskleding, later in een oranje jurk, de snacks van Mora op humoristische wijze aan. Ze was vooral geliefd vanwege haar naïeve, maar altijd optimistische uitstraling. Vier jaar geleden stopte Mora met de Cora-campagne.

Cora (gespeeld door de actrice Juliëtte de Wijn, nu ook bekend als Gemma Glitter) was vorige week speciale gast op het afscheid van ‘Mr. Mora’, Rob Bloemscheer. Tijdens haar optreden maakte ze al lichte toespelingen op haar eventuele terugkeer. Marketing-retaildirecteur Tijn Bresser van Mora wilde over het eerherstel van Mora nog niet veel kwijt.

(Foto: Roel Dijkstra)

In het volgende nummer van het magazine Meat & Meal (4 april) meer aandacht voor het afscheid van Rob Bloemscheer.

Lees ook
KNS houdt informatieavond over bedrijfsopvolging

KNS houdt informatieavond over bedrijfsopvolging

Er komt een dag dat je als slager besluit om te stoppen met het bedrijf. Je wilt graag dat het mooie slagersambacht wordt voortgezet door goed over te dragen, maar je weet niet precies hoe je dit moet aanpakken. Daarom organiseert de Koninklijke Nederlandse Slager (KNS) op 14 oktober een informatieavond over bedrijfsopvolging.Tijdens de informatieavond...

Zigeunersaus wordt in Duitsland 'paprikasaus op zijn Hongaars'

Zigeunersaus wordt in Duitsland 'paprikasaus op zijn Hongaars'

Naar aanleiding van de discussie over racistische namen en begrippen verandert het Duitse merk Knorr de naam van zijn zigeunersaus. De nieuwe naam wordt Paprikasauce Ungarische Art, paprikasaus op zijn Hongaars.Moederconcern Unilever zegt tegen Duitse media dat de saus binnen enkele weken met de nieuwe naam in de schappen staat. ‘Omdat de term zigeunersaus...

Slagerij Hiel opent vernieuwde winkel in Barendrecht

Slagerij Hiel opent vernieuwde winkel in Barendrecht

Jacob en Marieke Roodenburg hebben Slagerij Hiel in Barendrecht overgenomen van Peter en Joop Hiel. Ze besloten de winkel te vergroten en te verbouwen. Onlangs werden de deuren van de vernieuwde slagerij geopend.Jacob Roodenburg kent het bedrijf uitstekend. Hij werkt al vanaf 2008 in de slagerij, waarvan de laatste 2,5 jaar als medevennoot samen met...