KNS-voorzitter Ad Bergwerff hoopt op trendbreuk bij vleesverkoop

13 augustus 2012 Edwin Rensen

RIJSWIJK – De voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie Ad Bergwerff (foto) hoopt op een trendbreuk bij de vleesverkoop. Voor het eerst sinds tijden trekken slagers meer klanten.

RIJSWIJK – De voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie Ad Bergwerff (foto) hoopt op een trendbreuk bij de vleesverkoop. Voor het eerst sinds tijden trekken slagers meer klanten.

In september was er een toename van 5% ten opzichte van vorig jaar. Het betreft 70.000 huishoudens. Dit voor slagers goede nieuws heeft te maken met de afname van vleesstunts door supermarkten en er is na de zomer een mooie barbecue-periode geweest, waar de slager van heeft geprofiteerd.  ‘Het was een verheugend bericht, we hebben het bij de KNS intern gevierd. En maandagavond tijdens een bijeenkomst van het hoofdbestuur van MKB-Nederland heb ik het uiteraard ook gemeld. Het is al meer dan tien jaar geleden dat we terreinwinst boekten,’ aldus Bergwerff in Distrifood.

Volgens Ad Bergwerff heeft de positieve ontwikkeling veel te maken met een bewustwordingsproces bij de consument, die zich in toenemende mate afvraagt wat hij eet en waar het vandaan komt.

Meer over deze ontwikkeling in Vleesmagazine van november.

Altijd op de hoogte blijven?