Flink meer vleesaanbiedingen supermarkten

4 april 2014 Edwin Rensen

Nederlandse supermarkten hebben in het eerste kwartaal flink meer diepe aanbiedingen met vleesproducten in de folder gehad. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is sprake van een toename met 47 procent.

Dat blijkt uit cijfers die door actiegroep Wakker Dier zijn verzameld. Wakker Dier gebruikt de cijfers om zijn actiedoelen te onderbouwen, in dit geval een verbod op de verkoop van vlees onder de inkoopprijs. De organisatie telde 97 diepe vleesstunts, tegen 66 in de eerste periode van 2013.

C1000

C1000 was de keten met de meeste scherpe aanbiedingen, Ook Albert Heijn, Dirk van den Broek en Aldi doen veel met goedkoop vlees, terwijl Lidl en Plus juist minder scherpe vleesaanbiedingen hadden. Wakker Dier spreekt vandaag staatssecretaris Sharon Dijksma aan op een verbod op vleesstunts omdat dit de misstanden bij slachterijen in de kaart zou spelen. (Bron: Distrifood.nl)

Altijd op de hoogte blijven?