Europa: still lovin' McDonald's

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

OAKBROOK – Europeanen en Aziaten zijn nog altijd dol op McDonald's. Amerikanen minder. Dat valt op te maken uit de laatste kwartaalcijfers van de fastfoodgigant.

OAKBROOK – Europeanen en Aziaten zijn nog altijd dol op McDonald’s. Amerikanen minder. Dat valt op te maken uit de laatste kwartaalcijfers van de fastfoodgigant.


McDonald’s boekte in het vierde kwartaal van 2007 iets meer winst. De winst steeg in het vierde kwartaal met drie procent tot 1,3 miljard dollar. De omzet, inclusief franchiserestaurants, steeg met zes procent tot 5,8 miljard dollar.


Producten

Buiten de VS kwam McDonald's met een reeks speciale producten, aangepast aan de smaak van het land, en dat sloeg aan. In eigen land scoorden de koffie met smaakjes en de dubbele cheeseburger voor 1 dollar. Ook voor 2008 is de fastfoodketen optimistisch. In Europa komen nieuwe producten, zoals een ‘kip sandwich’ en een ‘gourmet burger’.

Lees ook:

McDonald's start met bruinbrood en peentjes (21 december 2007)

McDonald's stopt kwaliteit ook in uiterlijk (10 december 2007)

Altijd op de hoogte blijven?