Brits tussensegment vlees populair

13 augustus 2012 Edwin Rensen

WAGENINGEN - In het Verenigd Koninkrijk is het zogenaamde tussensegment in vlees en eieren meer populair onder consumenten dan in Nederland.

WAGENINGEN - In het Verenigd Koninkrijk is het zogenaamde tussensegment in vlees en eieren meer populair onder consumenten dan in Nederland.

Dit zijn producten die niet biologisch zijn, maar die wel diervriendelijker en duurzamer zijn geproduceerd dan gangbare producten. Het Verenigd Koninkrijk is volgens Wageningen UR een voorbeeld voor Nederland wat betreft het ontwikkelen van dit tussensegment.

De populariteit van het Britse tussensegment is interessant, omdat de Britse aanpak om dierenwelzijn te verbeteren lijkt op de Nederlandse. Zo kent het Verenigd Koninkrijk ook standaarden voor dierenwelzijn en kan de consument producten onderscheiden op dit gebied. De Britse overheid laat dit over aan de markt en de NGO’s, zo blijkt uit de studie Verkenning van dierlijke tussensegmenten in onze buurlanden.

Altijd op de hoogte blijven?