Biologisch eten niet populair

attachment-001_food-image-VLS4855I01

RIJSWIJK - Biologische levensmiddelen zijn niet populair bij de Nederlandse consument.

RIJSWIJK - Biologische levensmiddelen zijn niet populair bij de Nederlandse consument.


Dat blijkt uit een onderzoek dat Research International uitvoerde in opdracht van de krant DAG.


Zelfs wanneer een biologisch product even duur is als een niet-biologisch product kiest minder dan de helft van de consumenten voor het niet-biologische product.


Bij de beslissing om een product te kopen is de prijs de belangrijkste overweging. Deze ligt bij niet-biologische producten doorgaans lager dan bij biologische producten.


Bovendien speelt het geitenwollensokkenimago van biologische levensmiddelen mee.


Lees ook:

Biologische maaltijdfabriek in Haaksbergen (26 maart 2008)

Biologisch vlees kan nog veel winnen (13 maart 2008)


Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over biologisch

We hebben weer een nieuwe stelling!

'Minister Verburg wil de vleessector meer laten betalen voor de keuringen van vee en vlees. De vleessector moet dit niet pikken.' Stem hier

Lees ook
Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.

Hanenvlees in assortiment Odin

Hanenvlees in assortiment Odin

De biologische foodcoop Odin neemt hanenvlees op in het online assortiment. In juli start de campagne ‘Denk ook aan mij bij het kopen van een ei’. Odin wil zo bijdragen aan bewustwording rond het thema ‘hanen’, bijdragen aan een transparantere pluimveeketen en een markt voor hanenvlees creëren.

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion Food Group was een van de exposanten tijdens PLMA 2022, de private label vakbeurs georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association. Duurzaamheid, gezondheid, convenience en creativiteit voerden de boventoon.