Akzo wint Belgische innovatieprijs

13 augustus 2012 Tom Van der Meer

BRUSSEL - Akzo Nobel Salt heeft met Jozo Zout & Peper mix een Golden Archer gewonnen. Golden Archers bekronen de beste nieuwe voedings- en niet-voedingsproducten die vorig jaar in België zijn gelanceerd.

BRUSSEL - Akzo Nobel Salt heeft met Jozo Zout & Peper mix een Golden Archer gewonnen. Golden Archers bekronen de beste nieuwe voedings- en niet-voedingsproducten die vorig jaar in België zijn gelanceerd.


Deze Belgische distributieprijzen worden jaarlijks uitgereikt door het Koninklijk Belgisch Comité voor de Distributie en haar tijdschrift ‘Distributie Vandaag’. Belangrijke criteria zijn innovatie, kwaliteit en inspelen op verwachtingen van de consument. De jury bestaat uit zo’n 250 aan- en verkoopdirecteuren van Belgische distributiebedrijven.


Jozo Zout & Peper mix, een mengsel van zeer zuiver zout en fijne gemalen zwarte peper, won in de categorie ‘smaakmakers – kruiden en culinaire benodigdheden’. Volgens de jury combineert de mix gebruiksgemak en goede smaak. Het speelt in op de stijgende vraag naar convenienceproducten. De zout- en pepermengeling wordt geprezen als ‘sterk innovatief product, gebaseerd op een nieuw concept dat briljant is in zijn eenvoud.’


De verkoop was vorig jaar een groot succes. Ook in België waar het net in de schappen ligt, zijn de eerste signalen positief. Het product wordt verder gepresenteerd op de komende Sial-beurs in Parijs.


Lees ook:

Ekro is Smaakmaker van 2007 (19 februari 2007)


VION wint omzet-award (15 november 2006)


Jaarprijs stimuleert ontwikkeling gezonde producten (10 augustus 2006)


Altijd op de hoogte blijven?