Wakker Dier start actie tegen vleesprijzen in supermarkt

3 juli 2023 Redactie Vleesmagazine Wakker Dier

Wakker Dier start een langlopende actie tegen lage vleesprijzen in de supermarkt. Afgelopen weekend stonden er in de Volkskrant, het Financieel Dagblad, het Parool en Trouw advertenties om de supermarkten ‘ter verantwoording te roepen’.

Nederlanders eten volgens Wakker Dier dagelijks 1,8 miljoen kilo vlees. Dat vindt de organisatie te veel, vanwege de negatieve effecten op het milieu, de gezondheid van de mens en dierenwelzijn. Veel Nederlanders zouden minder vlees willen eten, maar de lage vleesprijzen in de supermarkt houden dit volgens de dierenwelzijnsorganisatie tegen.  

Een reële vleesprijs kan de vleesconsumptie halveren, denkt Wakker Dier. Supermarkten spelen hierbij een sleutelrol. Met een langlopende campagne wil Wakker Dier supermarkten stimuleren om een groot deel van het vlees te vervangen door plantaardige alternatieven, zoals groenten en peulvruchten. “Wat Wakker Dier betreft is in 2030 minimaal zestig procent van de eiwitverkoop bij supermarkten plantaardig”, besluit de dierenwelzijnsorganisatie

Altijd op de hoogte blijven?