Vleeswaren met groente en zuivel winnaar Jumbo Huismerk

Leveranciersdag Jumbo Supermarkten, uitreiking Huismerk Lab 2015

Vollebregt Fresh Company is met het product gezondere vleeswaren winnaar geworden van de jaarlijkse Jumbo Huismerk Lab 2015. Het prijswinnende product bestaat voor maximaal vijftig procent uit vlees en voor de andere helft uit groentes en zuivelproducten. De gezondere vleeswaren kunnen gegeten worden als broodbeleg, borrelhap of als gezonde snack. Binnenkort wordt het product opgenomen in het vleeswarenschap van Jumbo.

Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-van Eerd over het winnende product: ‘De gezondere vleeswaren van Vollebregt Fresh Company zien wij als het meest innovatieve product van alle inzendingen. De vleeswaren spelen niet alleen in op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. Daarnaast is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk. Al met al een terechte winnaar!’

Met behulp van het Huismerk Lab, dat dit jaar als thema heeft ‘gezonder eten en leven’, wil Jumbo het huismerkassortiment gezonder maken. Het bedrijf heeft leveranciers aangemoedigd om nieuwe en innovatieve producten op dit gebied te ontwikkelen. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van nieuwe gezonde producten is dat ze ‘net zo goed of beter dan het A-merk zijn’ en ‘minstens zo aantrekkelijk voor de klant’.

Kritische jury

De top 50 van de ingezonden producten werd tijdens een speciale proefmiddag, de Monsterdag, beoordeeld en bekeken door een testpanel. Alleen de allerbeste innovaties gingen door naar de Finaledag. Daar beoordeelde een kritische jury, met onder meer leden van de directie van Jumbo, het Voedingscentrum, HAS Hogeschool en Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) of de inzending op een makkelijke manier bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Ook de verpakking en presentatie speelde een belangrijke rol in de beoordeling.

Colette Cloosterman-van Eerd is enthousiast over de producten die werden ingebracht bij het Huismerk Lab: ‘Ze waren bijna allemaal zonder uitzondering smaakvol en innovatief. We willen bij Jumbo gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken. Dankzij het Huismerk Lab kunnen we nóg beter inspringen op de wensen van onze klanten.’

Lees ook
Keurslager Jeroen Keirsgieter is heel blij met verhuizing naar nieuwe locatie

Keurslager Jeroen Keirsgieter is heel blij met verhuizing naar nieuwe locatie

Heel blij was Jeroen Keirsgieter toen hij de slagerij van zijn werkgever kon overnemen. Helaas daalde het aantal klanten door de afwezigheid van andere versspecialisten en een slecht parkeerbeleid. Hij besloot zijn bedrijf te verhuizen Zwanenberg, een dorp zonder slager. “Dat was een prachtige kans. Het pand was volledig casco. Daardoor kon ik helemaal...

Slicen van vlees(waren) zonder tussenfolie

Slicen van vlees(waren) zonder tussenfolie

Met het innovatieve spraysysteem: Sustainable Liquid Interleaving, introduceert MULTIVAC een duurzame oplossing voor het verpakken van dun gesneden of zeer kleverige producten. De conventionele tussenfolie tussen de plakjes is hierbij niet meer nodig en dat reduceert het verbruik van plastic tijdens het verpakken tot het absolute minimum. Tailormade...

Italiaanse topvleeswaren worden gemaakt van industrievarkens

Italiaanse topvleeswaren worden gemaakt van industrievarkens

In Italië lopen nauwelijks nog vrije uitloopvarkens rond, schrijft The Guardian. De krant nam de cijfers van de Italiaanse varkenshouderij onder de loep en constateerde dat tussen 2005 en 2016 het aantal varkensbedrijven met 76% afnam. Maar het aantal varkens bleef constant op zo'n 12 miljoen varkens (ongeveer evenveel als we in Nederland aan varkens...