Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

In Frankfurt startte 14 mei IFFA, de internationale vakbeurs voor de vleesindustrie. Tot en met 19 mei staat Messe Frankfurt in het teken van de laatste innovaties op het gebied van vlees en alternatieve eiwitten. De Duitse vleessector is bij aanvang van de beurs positief gestemd.

Vleesbranche in de media – Week 19

Vleesbranche in de media – Week 19

Hoe denkt de kiezer over de vleestaks, wanneer ligt kweekvlees in de schappen en varkenshouder raakt ongebruikte stikstofruimte mogelijk kwijt. Wat lazen we deze week over de vleesbranche in andere media?

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

De vleesprijzen zijn in vergelijking met afgelopen jaar flink gestegen. De prijs van rund- en kalfsvlees nam toe met bijna 18 procent, varkensvlees met 12 procent en pluimveevlees met 9,4 procent.