Van de Ven vleeswaren stapt uit Foodimpuls

12 december 2017 Suzanne Dekker

Van de Ven vleeswaren uit Echt stapt uit Foodimpuls, een samenwerkingsverband van vijf groothandels. Per 1 januari 2018 gaat het bedrijf zelfstandig verder onder de naam Ven de Ven vers, vlees en waren.

De nieuwe naam van de zelfstandige organisatie is Van de Ven vers, vlees en waren. Bij de nieuwe naam hoort tevens een nieuwe uitstraling, website en Facebookpagina. Bovendien gaat Truus Pennings, voormalig vakadviseur bij de Vereniging van Keurslagers, het team versterken. Zij is de nieuwe vaktechnisch adviseur binnen het bedrijf. Haar werkzaamheden bestaan uit het begeleiden versspecialisten, het geven van workshops, trainingen en cursussen met een uitgebreid specialisme in maaltijden en traiteur, toonbankpresentatie en bewerken van vlees.

Van de Ven levert vers, vlees en waren aan de detaillist en speciaalzaak. Er is aandacht voor het ambacht, hart voor de zaak van hun klant en oog voor wat de ondernemer nodig heeft om succesvol te zijn en te blijven. Een assortiment dat naar eigen zeggen allesbehalve beperkt en standaard is, maar meegroeit met trends en wensen vanuit de markt.

Historie

Van de Ven is ooit begonnen vanuit een garagebox met het leveren van vleeswaren aan slagers door heel Limburg. Inmiddels is Van de Ven in Echt uitgegroeid tot een gespecialiseerde en moderne versspecialist. Maurice van de Ven, van de tweede generatie binnen het familiebedrijf, runt de organisatie.

Samenwerkingsverband Foodimpuls

In 2013 sloegen vijf organisaties de handen ineen en gingen onder de naam Foodimpuls de samenwerking aan: Booijman Foodimpuls (Giessen, voorheen Bert de Joode Verswaren), Haarsma Foodimpuls (Heerenveen), Lédo Foodimpuls (Middelburg), Van de Ven Foodimpuls (Echt) en Vleeswaren Depuydt/Fermette (België). De samenwerking tussen de groothandels ontstond nadat VWU Versgroep  op 1 januari 2013 uit elkaar klapte.

Altijd op de hoogte blijven?