Thuisbezorgd.nl neemt Just Eat Benelux over

thuisbezorgd

Maaltijdbezorger Thuisbezorgd.nl neemt de activiteiten van de Britse branchegenoot Just Eat in Nederland en België over. Dat heeft moederbedrijf Takeaway.com dinsdag bekendgemaakt. Met de overname is 22,5 miljoen euro gemoeid.

Takeaway.com was al actief bij onze zuiderburen onder de naam Pizza.be. Met de overname wordt het marktaandeel in Nederland en België verder uitgebreid. Thuisbezorgd.nl werd in 2000 opgericht door ondernemer Jitse Groen en is tegenwoordig actief in tien landen in Europa.

Maandelijks 2 miljoen bestellingen

In een toelichting stelt Groen dat de overname een goede aanvulling vormt op de bestaande activiteiten van zijn bedrijf. De combinatie van Thuisbezorgd.nl en Just Eat zal in Nederland en België maandelijks circa 2 miljoen bestellingen verwerken.

Overnamesom

De overnamesom wordt voor 80 procent uitbetaald in contanten bij afronding van de transactie en 20 procent zal na zes maanden worden overgemaakt, als aan bepaalde verplichtingen is voldaan.

Lees ook
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Veel foodondernemers zijn actief op Facebook en Instagram om hun producten aan te prijzen. Ze vergeten daarbij hun verhaal te vertellen; teksten schrijven voor social media vinden ze lastig. Voormalig slagersvrouw Gisèle Rebel helpt ondernemers in de food- en horecabranche om meer (online) omzet te maken via Facebook, Instagram, nieuwsbrieven en hun...

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Door het coronavirus was 2020 een bewogen jaar. Volgens velen heeft het virus ook grote invloed op het gedrag van consumenten, wat leidt tot verschillende nieuwe trends en versnelling van bestaande trends. Vleesmagazine dook in de verschillende trendlijstjes en geeft een overzicht van de vijf trends die overal terugkomen.Aan het eind van elk jaar verschijnen...