Smaakpolitie mikt ook op retailers

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

Dat onthulde Rob Geus, die dit programma voor SBS6 presenteert op een bijeenkomst van het Echte Bakkersgilde. De plannen voor de serie van de smaakpolitie waarin de slagerij centraal staat zijn in een vergevorderd stadium.

Geus zegt dat hij met zijn optreden van de smaakpolitie in de horeca toch heeft weten te bereiken dat dara een andere houding ten opzichte van hygiëne is ontstaan. Het liefst wil Geus in andere landen soortgelijke opnames maken. 'De toepassing van de HACCP-regels houdt bij de grens met België wel zo'n beetje op”, aldus Rob Geus. Voor de bakkerij staat nog geen programma gepland. 'Ik ben onder de indruk hoe de bakkerij zijn regels voor elkaar heeft.'

Lees ook
Slager Gerrit Stronkhorst (84) overleden

Slager Gerrit Stronkhorst (84) overleden

De Amstelveense slager Gerrit Stronkhorst is maandag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat laat Slagerij Stronkhorst op Facebook weten.‘We zijn verdrietig u te moeten berichten dat we afgelopen maandag afscheid hebben moeten nemen van onze vader, opa, overgrootvader, nestor van de slagerij, Gerrit Stronkhorst (84). Dankbaar zijn we dat we hem zo lang...

KNS: ‘Slagers moeten open blijven tijdens eventuele lockdown’

KNS: ‘Slagers moeten open blijven tijdens eventuele lockdown’

In de media valt het woord ‘lockdown’ steeds vaker. Dit roept bij veel slagers vragen op. Brancheorganisatie Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de slagerijen open kunnen blijven, net als eerder dit jaar.‘Vanaf het begin doen wij er alles aan om jou zo goed mogelijk te ondersteunen in het naleven van de maatregelen,...

Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

In opdracht van het winkelvastgoedbedrijf Wereldhave heeft Shopforce ‘Connect’ geïntroduceerd. Hiermee kunnen klanten van het winkelcentrum hun lokale boodschappen gemakkelijk vooraf bestellen op één online platform en ervoor kiezen om deze ofwel op een geschikt tijdstip af te halen of om de bestelling op een duurzame manier thuis te laten bezorgen.Wereldhave...