PLUS introduceert nieuw vers vleesmerk Boerentrots

Boerentrots van PLUS

PLUS lanceert ‘Boerentrots van PLUS’ op de vleesafdeling. Met de introductie van het nieuwe versmerk wil supermarktketen laten zien "veel waarde te hechten aan de samenwerking met haar boeren en de keten verder te willen versterken en verduurzamen."

Het assortiment van het versmerk 'Boerentrots van Plus bestaat uit "vlees dat met veel zorg, kennis en aandacht is geselecteerd", laat Plus weten in het persbericht. "Alle bestaande producten en concepten van PLUS met 'een goed verhaal' krijgen het nieuwe versmerk. Bijvoorbeeld het varkensvlees uit de eigen keten, Blonde d’Aquitaine rundvlees, kip, kalfsvlees en lamsvlees. Het assortiment van bijna 300 producten krijgt een nieuwe en herkenbare verpakkking ingedeeld op kleur. Elk product vlees heeft een eigen kleur. Zo staat bijvoorbeeld de kleur blauw voor rundvlees en de kleur roze voor varkensvlees.

Nederlandse boeren

Commercieel directeur Eric Leebeek: “Het zijn prachtige producten van Nederlandse boeren. We zijn trots op de boeren waar we mee werken en de stappen die we samen zetten op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. We vinden het belangrijk om dit verhaal ook beter aan onze klanten uit te dragen. Dit draagt bij aan wederzijds vertrouwen en meer waardering voor de producten. Een goede basis om verder te bouwen aan een duurzame toekomst."

PLUS kwam begin 2021 met een financiële tegemoetkoming voor varkens- en rundvleesboeren, die wordt ingezet in het geval van lage marktprijzen. "Bovendien biedt PLUS afnamezekerheid. Dit zorgt voor continuïteit en zekerheid en geeft boeren de mogelijkheid om te blijven investeren in een duurzame bedrijfsvoering", meldt de supermarktketen. 

Gesloten keten

Sinds 2019 heeft de supermarktketen een eigen, exclusieve gesloten keten met zestien Nederlandse varkensboeren. Deze keten geeft inzicht in de herkomst van het verse varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming. Sinds 2015 verkoopt PLUS een compleet assortiment Blonde d’Aquitaine rundvlees met het Beter Leven keurmerk 2 sterren. Het rundvlees wordt door negentig boeren geleverd.

Dossiers
Lees ook
Vol vertrouwen de toekomst in

Vol vertrouwen de toekomst in

Er komt een tijd dat de consument incognito, met een bivakmuts op, door de supermarkt sluipt en stiekem vlees in het winkelwagentje doet. Goed weggemoffeld en gecamoufleerd liggen dan twee speklapjes en een pond gehakt verscholen onder prei, koffie en toiletpapier.

Patémakers met een visie

Patémakers met een visie

Varkens die een fantastisch leven hebben gehad, een ambachtelijk productieproces en clean label en unieke producten. Dat is in een notendop de filosofie achter 1906 – makers van charcuterie. Paté heeft een hoofdrol in het assortiment, alle andere producten zijn daarvan afgeleid. “Paté biedt veel ruimte voor vierkantsverwaarding.”

18 procent jongeren koopt geen vlees

18 procent jongeren koopt geen vlees

Bij de aankoop van vlees zijn kwaliteit en prijs de belangrijkste overwegingen voor Nederlanders. Duurzaamheid en klimaat zijn niet doorslaggevend, hoewel de helft van de consumenten er wel bij stil zegt te staan. Dit blijkt uit een peiling van Ipsos in opdracht van campagneorganisatie Feedback.