PLUS introduceert nieuw vers vleesmerk Boerentrots

Boerentrots van PLUS

PLUS lanceert ‘Boerentrots van PLUS’ op de vleesafdeling. Met de introductie van het nieuwe versmerk wil supermarktketen laten zien "veel waarde te hechten aan de samenwerking met haar boeren en de keten verder te willen versterken en verduurzamen."

Het assortiment van het versmerk 'Boerentrots van Plus bestaat uit "vlees dat met veel zorg, kennis en aandacht is geselecteerd", laat Plus weten in het persbericht. "Alle bestaande producten en concepten van PLUS met 'een goed verhaal' krijgen het nieuwe versmerk. Bijvoorbeeld het varkensvlees uit de eigen keten, Blonde d’Aquitaine rundvlees, kip, kalfsvlees en lamsvlees. Het assortiment van bijna 300 producten krijgt een nieuwe en herkenbare verpakkking ingedeeld op kleur. Elk product vlees heeft een eigen kleur. Zo staat bijvoorbeeld de kleur blauw voor rundvlees en de kleur roze voor varkensvlees.

Nederlandse boeren

Commercieel directeur Eric Leebeek: “Het zijn prachtige producten van Nederlandse boeren. We zijn trots op de boeren waar we mee werken en de stappen die we samen zetten op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. We vinden het belangrijk om dit verhaal ook beter aan onze klanten uit te dragen. Dit draagt bij aan wederzijds vertrouwen en meer waardering voor de producten. Een goede basis om verder te bouwen aan een duurzame toekomst."

PLUS kwam begin 2021 met een financiële tegemoetkoming voor varkens- en rundvleesboeren, die wordt ingezet in het geval van lage marktprijzen. "Bovendien biedt PLUS afnamezekerheid. Dit zorgt voor continuïteit en zekerheid en geeft boeren de mogelijkheid om te blijven investeren in een duurzame bedrijfsvoering", meldt de supermarktketen. 

Gesloten keten

Sinds 2019 heeft de supermarktketen een eigen, exclusieve gesloten keten met zestien Nederlandse varkensboeren. Deze keten geeft inzicht in de herkomst van het verse varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming. Sinds 2015 verkoopt PLUS een compleet assortiment Blonde d’Aquitaine rundvlees met het Beter Leven keurmerk 2 sterren. Het rundvlees wordt door negentig boeren geleverd.

Dossiers
Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Vleesbranche in de media – Week 19

Vleesbranche in de media – Week 19

Hoe denkt de kiezer over de vleestaks, wanneer ligt kweekvlees in de schappen en varkenshouder raakt ongebruikte stikstofruimte mogelijk kwijt. Wat lazen we deze week over de vleesbranche in andere media?

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

De vleesprijzen zijn in vergelijking met afgelopen jaar flink gestegen. De prijs van rund- en kalfsvlees nam toe met bijna 18 procent, varkensvlees met 12 procent en pluimveevlees met 9,4 procent.