Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Innovatiecentrum Jan Zandbergen Group

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Jan Zandbergen Group richt zich steeds meer op nieuwe concepten en productontwikkeling. De focus ligt niet langer alleen op dierlijke proteïne, maar ook op plantaardige alternatieven. Vanwege de groei van deze categorie heeft de organisatie meer ruimte nodig voor productontwikkeling.

“De wereldwijde voedselvoorziening verandert en vraagt om nieuwe inzichten en oplossingen”, zegt CEO Peter-Paul Zandbergen. “Ik ben van mening dat innovatie de sleutel tot succes is." Hij denkt dat Jan Zandbergen Group door duurzaam te innoveren oplossingen kan ontwikkelen voor de gehele vlees- en vegabranche.”

Productontwikkeling

“Een belangrijk onderdeel van de strategie binnen de groep is dat de afdelingen R&D, Product Development, Quality en Marketing nadrukkelijk de ruimte krijgen om, vanuit het Innovatiecentrum in het hart van de Dutch Food Valley, te werken aan baanbrekende oplossingen”, vult Cees van der Pijl, directeur bij Diviande (onderdeel van Jan Zandbergen Group), aan. Daarnaast investeert Jan Zandbergen Group in Partner Programs, zodat er samen met klanten vernieuwende concepten, producten en diensten ontwikkeld kunnen worden.

Van der Pijl:  “De recente groei in productontwikkeling en in productie, het samenwerken met derden; dit alles leidde tot de wens en noodzaak voor een locatie die ons de gelegenheid geeft om onze partners beter te kunnen bedienen.”

Innovatiecentrum

De bouw van deze nieuwe locatie is nu begonnen aan de Electronenstraat in Veenendaal. Het ontwerp is gemaakt door Van Bokhorst Architecten uit Nijkerk. Het nieuwe pand biedt naast voldoende gelegenheid voor de activiteiten van R&D (van een grote ruimte voor productontwikkeling tot een spoelkeuken, koel- en vriescel en proeflokaal toe) ook ruimte voor kantoorplekken en vergaderruimtes en een fitnessplek voor de medewerkers. Onder het pand komt een parkeergarage. De totale oppervlakte beslaat ca. 3000m2.

Duurzaamheid komt ook terug in het nieuwe innovatiecentrum. Zo komen er bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak. Dijkham Bouw realiseert het pand, dat in het derde kwartaal van 2022 klaar moet zijn.

Jan Zandbergen Group

Jan Zandbergen Group bestaat uit Jan Zandbergen B.V., Diviande en Future Food Group. De organisatie is een internationale speler op de markt voor vlees, vleesproducten en plantaardige vleesvervangers, die de retail, foodservice en industrie op de Europese thuismarkt bediend.

 

Dossiers
Lees ook
In gesprek met elkaar

In gesprek met elkaar

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Franny van Linschoten en Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over het slagersvak.

Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consumenten zijn vaker bereid een meerprijs voor biologische producten te betalen na uitleg over wat biologisch betekent, blijkt uit onderzoek van Future of Food Institute. De positieve houding ten opzichte van biologische levensmiddelen steeg na een uitleg bij respondenten van 52 naar 75 procent.

Groot Spaans assortiment bij Slagerij De Leeuw

Groot Spaans assortiment bij Slagerij De Leeuw

Ibéricoham, gerijpt kalfsvlees, huisgemaakte boeuf bourguignon van Galicisch rund en truffels in de toonbank; bij Slagerij De Leeuw in Amsterdam kom je voor het exclusieve assortiment. Als het aan eigenaar Arno Veenhof ligt, durven meer slagers die keuze te maken.