HelloFresh nadert winstgevendheid

30 januari 2018

HelloFresh groeit wereldwijd stevig verder. De bezorger van maaltijdboxen mocht in het laatste kwartaal van 2017 bijna 1,5 miljoen huishoudens rekenen tot het klantenbestand. Daarmee was op jaarbasis sprake van een groei met 69 procent. Het bedrijf bezorgde in de meetperiode 39,5 miljoen maaltijden, tegenover 23,9 miljoen in het vierde kwartaal van 2016. Voor het bedrijf komt winstgevendheid in zicht.

In navolging van het groeiend aantal klanten en de hoeveelheid bezorgde maaltijdboxen, zullen logischerwijs ook de opbrengsten van HelloFresh in de lift zitten. Over de laatste drie maanden van het jaar verwacht het bedrijf €250 miljoen tot €253 miljoen aan omzet in de boeken te zetten. In het slotkwartaal van 2016 was dit bijna 159 miljoen euro. Over heel 2017 zal de omzet ruim 50 procent hoger uitvallen op €902 miljoen tot €905 miljoen. Naast de groei lukt het HelloFresh naar eigen zeggen ook steeds beter om de winstgevendheid op te voeren. Het bedrijf, dat actief is in Europa, Noord-Amerika en Australië, verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar voor het eerst zwarte cijfers te schrijven.

Geen cijfers over HelloFresh in Nederland

Hello Fresh is in november vorig jaar naar de beurs gegaan. Die beursgang leverde het bedrijf €318 miljoen op. Hoe HelloFresh het in Nederland doet, blijkt overigens niet uit de cijfers. Het bedrijf splitst de resultaten niet geografisch uit. In maart 2016 werd bekend dat de markt voor maaltijdboxen in ons land zo’n €225 miljoen waard is en dat HelloFresh de marktleider was met zo’n 70 procent van de markt. De Allerhande Box van Albert Heijn groeide toen echter sterk. HelloFresh was een trendsetter op het gebied van maaltijdboxen, maar heeft in de loop der jaren veel concurrentie gekregen. Inmiddels voert het bedrijf in ons land een test uit in samenwerking met Plus. Ook is de onderneming recent begonnen met het leveren van toetjes.

Altijd op de hoogte blijven?