Half miljard dollar voor Livekindly

LIVEKINDLY Collective

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Het grootste gedeelte van de financiering werd opgehaald bij The Rise Fund, een internationaal impact investeringsplatform, onderdeel van TPG. Overige deelnemers waren bestaande investeerder Rabo Corporate Investments van Rabobank, S2G Ventures, en andere bestaande en nieuwe investeerders die achter de missie van het collectief staan.

Met het geld wil Livekindly de adoptie van plantaardige alternatieven en verduurzaming van het wereldwijde voedingssysteem accelereren. Denk onder andere aan het uitbreiden naar nieuwe markten, waaronder de Verenigde Staten en China, merkacquisities en het opzetten van waardevolle samenwerkingen en investeringen in plantaardige innovatie. Het bedrijf heeft op dit momenten vijf bedrijven onder haar paraplu en wereldwijd 470 werknemers.

David Knopf, CFO van Livekindly Collective, zegt in het persbericht: “Het is onze missie om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken en zo een gezonder en duurzamer wereldwijd voedingssysteem te realiseren. Dit doen wij onder andere door een sterk portfolio van voedingsmerken op te bouwen en ervoor te zorgen dat deze kwalitatieve producten goed verkrijgbaar zijn."

The Rise Fund

The Rise Fund werkt met veelbelovende, missie-gedreven bedrijven die zich in de groeifase bevinden, die naast het realiseren van financieel rendement, bijdragen aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Co-directeur Steve Ellis sloot zich daarnaast per 1 maart 2021 aan bij het collectief als lid van Raad van Commissarissen. “Het unieke missie-gedreven businessmodel van de organisatie zorgt dat zij impact maakt en invloed heeft op de volledige waardeketen; van zaadje tot op het bord van de consument. Hiermee wordt de adoptie van plantaardige alternatieven voor een gezondere planeet wereldwijd versterkt en versneld.”

Dossiers
Lees ook
Schouten Europe lanceert plantaardig alternief voor kip en rund

Schouten Europe lanceert plantaardig alternief voor kip en rund

Schouten Europe B.V. brengt plantaardige kip- en rundstukjes op de markt. Hiermee wil het Nederlandse familiebedrijf bijdragen aan de wereldwijde eiwittransitie.

Test Aankoop: Vleesvervangers vervangen niet altijd vlees

Test Aankoop: Vleesvervangers vervangen niet altijd vlees

Vleesvervangers zijn niet altijd een volwaardig alternatief voor vlees. Naast ongezond hebben sommigen een te laag eiwit-, ijzer- of vitamine B12-gehalte. Dat concludeert de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop in een onderzoek naar vleesvervangers.

Vegetarische Slager zit Tony’s op de hielen in duurzaamheidsindex

Vegetarische Slager zit Tony’s op de hielen in duurzaamheidsindex

Met een miniem verschil zit nieuwkomer De Vegetarische Slager Tony’s Chocolonely op de hielen, maar het is het chocolademerk dat voor de vierde keer met de eer van meest duurzame merk van Nederland mag strijken.