Google en brancheorganisaties bieden online marketing workshop aan

Online marketing_pixabay

Foto: Muneebfarman via Pixabay

Versspecialisten kunnen vanaf 18 oktober verschillende gratis workshops over online marketing volgen bij Google. Deze worden aangeboden in samenwerking van met brancheorganisaties VBW, VNV, ADN, NBOV en KNS. 

Martijn Bertisen, country manager Google Nederland: "Een jaar geleden hebben we de belofte gedaan om voor eind 2021 een half miljoen Nederlandse bedrijven en individuen te helpen met trainingen, producten en diensten. Om ondernemers te helpen, hebben we de afgelopen periode al vele nieuwe productfuncties geïntroduceerd, maar ook speciale trainingen voor ondernemers in bepaalde sectoren. Daar voegen we nu trainingen aan toe voor bloemisten, slagers, bakkers, visspecialisten en groente- en fruitspecialisten. We willen hiermee ondernemers stimuleren in hun economisch potentieel en helpen om in het huidige ondernemersklimaat succesvol te zijn."

Het aanbod bestaat uit verschillende gratis workshops, masterclasses en coaching sessies waar ondernemers vaardigheden leren om hun bedrijf online nog beter op de kaart te zetten. Er is onder andere aandacht voor het creëren van relevante social media content en het vergroten van online vindbaarheid aan de orde.

Google biedt de sessies aan vanaf 18 oktober tot en met 28 oktober. Deze zijn voor iedereen die geïnteresseerd is toegankelijk. Versondernemers kunnen zich voor de volgende sessies inschrijven:

  • Workshop Creëer relevante social media content voor potentiële klanten (In samenwerking met Floral Designer Hanneke Frankema)
  • Workshop Word met je winkel beter vindbaar middels zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Workshop Vergroot je lokale vindbaarheid met een volledig Bedrijfsprofiel op Google
  • Workshop Krijg inzicht in het verkeer op jouw website middels Google Analytics
  • Masterclass: Schrijf een online marketing plan voor jouw bedrijf
  • Coaching: 1-on-1 adviesgesprek met een Digitale Werkplaats coach

Ga voor meer informatie naar Google.

Dossiers
Lees ook
Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Klanten komen naar de slager voor gemaksproducten en een bijzonder assortiment, zegt Jeroen van Voornveld van Slagerij Gelderblom in Ermelo. “Om dit goed te presenteren, hadden we een nieuwe winkel nodig.”

Zulttimbaaltjes van kalfswang met truffelgelei

Zulttimbaaltjes van kalfswang met truffelgelei

Schotels gevuld met allerlei soorten ‘sülze’-timbaaltjes werden 40 tot 50 jaar geleden op internationale vakwedstrijden als een van de meest in het oog lopende kwalitatieve slagerskunstwerken beschouwd. Smaak, uitstraling, creativiteit, kleur en vakmanschap waren o.a. de ingrediënten die deze zultproducten op een hoger plan brachten.

Nieuw

Nieuw

Een nieuw interieur is heel vaak meer dan alleen dat. Verbouwen en inrichten betekent verandering. En vaak leidt dat ook tot vernieuwing op andere vlakken. Door plannen om te verbouwen ga je als vanzelf nadenken over je bedrijf en je aanpak. Zo verandert er dan vaak meer dan alleen de vitrine.