Emté heeft beste vleeswarenimago van supermarkten

emte-logo

In het in opdracht van Stegeman uitgevoerde imago-onderzoek vleeswaren 2015 beoordeelt GfK retailers op schap, bediening en zelfbediening. In de Top 3 van GfK’s Schapimago Vleeswaren 2015 (bediening en zelfbediening samen) staat Emté op de eerste plaats, gevolgd door Deen en Plus.

Alle formules zijn beoordeeld door consumenten aan de hand van belangrijke aspecten. Alle formules worden beoordeeld op basis van hun prestatie met betrekking tot het verleiden en binden van hun klanten om de categorie te kopen. Als derde component wordt marktaandeel meegenomen om tot een prestatieranking te komen.

Hoogste rankings

Vervolgens worden de prestatierankings opgeteld bij de waarderingsrankings. De formule met de minste punten (hoogste rankings) is de winnaar. Bij een gelijk puntenaantal is ranking op waardering doorslaggevend, meldt Topvers.nl op haar website.

Lees ook
Aandeel biologisch neemt in 2021 iets toe

Aandeel biologisch neemt in 2021 iets toe

Het aandeel biologisch groeide in 2021. Iets meer huishoudens (96,3 procent) kochten biologische producten. Dit zijn met name gezinnen met kinderen en pensioneerden met een hoog inkomen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Bionext, de brancheorganisatie van de biologische sector.

Supermarkten verspillen minder voedsel

Supermarkten verspillen minder voedsel

De voedselverspilling in supermarkten is afgenomen. Dat meldt stichting Samen Tegen Voedselverspilling op basis van onderzoek door Wageningen University & Research (WUR) in opdracht van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en het ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit.

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Momenteel is het de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel. Deze campagne moedigt consumenten aan om tot en met 13 maart geen vlees of zuivel te eten. Reden voor ProVeg om te kijken of de supermarkten deze week vlees in de aanbieding hebben.