‘Elke slager geeft unieke draai aan gerechten’

Versalert_rondvraag VLM 3-2022

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig? Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Sven de Ridder van versAlert.

Groothandel versAlert biedt versspecialisten zo’n 16.000 verschillende producten, van food tot verpakking en marketing. Sinds januari 2022 maakt ook versAlert Boonstra deel uit van de organisatie, zodat de dekking nu in heel Nederland goed is, vertelt Sven de Ridder. Hij doet de verkoop voor versspecialisten en komt dus ook veel bij slagers. Verder is hij kok voor de maaltijdenservice van versAlert: ‘Op z’n Verst’. “We begonnen oktober 2020 met dit concept voor versspecialisten, met recepten ter aanvulling op jouw onderneming. Elk recept kun je binnen een half uur bereiden en je hebt er maximaal acht ingrediënten voor nodig. Bijzondere ingrediënten kun je weer in volgende recepten gebruiken. Wekelijks bieden we een verrassend topgerecht, voorgekookt en geproefd door ons smaakteam. Zijn jouw klanten enthousiast, dan kun je het aan je assortiment toevoegen. Zo niet, dan kies je een of meer van de andere recepten. Alles vind je terug op de website, elke vier weken krijg je een bijpassende folder. Als je wilt, kun je per kwartaal een uitgebreide set aan digitale en geprinte promotiematerialen bestellen.”

Naar eigen wens

Eigenlijk had ‘Op z’n Verst’ een rare start, zo vlak voor corona, vindt Sven. “Iedereen kreeg het zo druk dat er amper tijd was om recepten uit te proberen. Het liep storm met kant-en-klare maaltijden. Voor mijn gevoel gaan we nu pas echt met het concept aan de slag. Dat is leuk. ‘Gezond’ staat hoog in ons vaandel, net als regionale producten en smaken. Daarnaast kun je kiezen of je gerechten helemaal voorbereid ontvangt, of half bereid, of dat je het zelf helemaal klaarmaakt. Dat is natuurlijk mede afhankelijk van je keuken, je personeel en je apparatuur. Een ander punt is dat er wereldwijd weinig voorraden zijn en niet alles goed te verkrijgen is. Daar passen we de recepten op aan. Is er geen zonnebloemolie, dan gebruiken we vloeibare boter. Wij maken het, ook qua prijs, zo aantrekkelijk mogelijk en geven tegelijkertijd een luxe uitstraling aan de maaltijden.”

Sinds april kan iedereen – klant of niet – filmpjes en recepten online zien. Sven: “Volgens ons maakt dat het alleen maar aantrekkelijker om naar de versspecialist te gaan. Zo geeft ook elke slager z’n visitekaartje af met kwaliteit en een eigen unieke draai aan de gerechten.”

Dit is het tweede deel van de rondvraag Maaltijden van de slager. Lees hier deel 1 terug. De complete rondvraag staat in Vleesmagazine 3. Nog geen abonnee? Sluit dan een abonnement af op Vleesmagazine en ontvang acht keer per jaar het vakblad.

Ja, ik neem een abonnement
Lees ook
Goed recept

Goed recept

Een goede receptuur moet kunnen draaien bij de klant, de grondstoffen moeten goed beschikbaar zijn én het product moet zorgen voor herhaalaankoop van de consument. Aldus Coen van Oorschot, commercieel directeur van Vaess.

Ondernemers maken zich zorgen om verhoging minimumloon

Ondernemers maken zich zorgen om verhoging minimumloon

Verschillende media meldden vorige week dat het kabinet vanaf volgend jaar het wettelijk minimumloon wil verhogen. Brancheorganisaties in de detailhandel en winkelambachten, waaronder, NBOV, Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) en de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) vrezen dat dit tot grote problemen gaat leiden en pleiten voor een...

Peiling KNS: Slagers zijn bezorgd over toekomst

Peiling KNS: Slagers zijn bezorgd over toekomst

Vanwege de gestegen inkoop- en energieprijzen maken veel slagers zich zorgen over de toekomst van hun onderneming. Dat meldt Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) na een peiling onder haar leden.