Bakx Foods lanceert Foodworks op Horecava

4 januari 2018 Suzanne Dekker

Bakx Foods, de Nederlandse leverancier van vleessnackproducten, introduceert tijdens de Horecava een nieuw assortiment en een nieuwe Europese merknaam: Foodworks.

Het foodservicemerk Foodworks omvat een brede range van hoogwaardige vleesproducten. Dankzij de uitbreiding van het merk Foodworks kan Bakx niet alleen haar bestaande klanten een breder assortiment bieden, maar ook een grotere markt bedienen. Waar Bakx zich voornamelijk richt op de fastservicemarkt, is Foodworks gericht op de totale foodservicemarkt. Middels dit ruime aanbod van kwalitatief hoogwaardige hamburgers en kipnuggets kunnen zij inspelen op de behoeften en wensen van de klant.

Rob Steur, Commercial Director OSI Foods Europe: ‘Dankzij de overname door OSI Group vorig jaar hebben wij de kans gekregen om ons assortiment aanzienlijk uit te breiden en daarmee een bredere doelgroep te bedienen. We zijn daarom trots op het prachtige assortiment dat we kunnen laten zien, proeven en ervaren tijdens de Horecava.’

Breder assortiment burgers en kipnuggets

Door de overname door OSI Foods heeft Bakx nu, naast het al bestaande assortiment, ook de beschikking over een nieuw foodservicemerk. Een breder assortiment is dus het vooruitzicht. Bakx kan hierdoor zijn klanten nieuwe, hoogwaardige vleesproducten aanbieden voor een scherpe prijs. Op de Horecava worden de nieuwe burgers in diverse gewichtsklassen gelanceerd, zoals de Angus Burger en Homestyle Burger, met een ambachtelijke uitstraling. Daarnaast wordt ook een range kipnuggets geïntroduceerd. Alle producten worden verpakt in hanteerbare hoeveelheden, namelijk dozen van 3 kg.

Bakx/Foodworks is op de Horecava, die plaatsvindt van 8 t/m 11 januari in RAI Amsterdam, te bezoeken bij standnummer 11.210 (hal 11).

Altijd op de hoogte blijven?