De extra medewerker

Christiaan Verkuijl_foto door Pulles en Pulles film en fotografie

Slagers over... INTERIEUR

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Josja Haagsma en Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over het thema interieur.

Een welverdiende vakantierust is voor de meeste van ons weer achter de rug. Even wat ontspanning en tijd voor jezelf of het gezin, is na wederom een turbulent jaar geen overbodige luxe. En vaak komen we ook weer boordevol nieuwe ideeën en inspiratie terug.

Als ik vakantie heb, kan ik het niet laten om een speciaalzaak binnen te stappen. Uiteraard om te kopen wat ik nodig heb, maar zeker ook uit interesse: welk assortiment bieden ze aan? Hoe word ik geholpen? Hoe is de presentatie? De winkel die ik bezocht, had mijn aandacht getrokken via Instagram. De foto’s die daarop voorbij kwamen deden mij het water in de mond lopen. Bij het binnenstappen van de winkel werd ik overweldigd door de kleuren en geuren die mij tegemoet kwamen en de stijl van het interieur. Om nog maar niet te spreken van de productpresentatie. Mijn winkelmandje werd voller en voller.

Zichtbaar voor het winkelende publiek waren op de achtergrond patissiers bezig met het vervaardigen van hun specialiteiten. Altijd fijn als er beleving in de winkel is. Door de logische indeling van de winkel kon er ook door het personeel efficiënt geholpen en bijgevuld worden. Alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik alles wel zou willen meenemen. Deze winkel mag je zelfs een extra medewerker van je team noemen!

Als slagerijsector zijn we ook dagelijks bezig met onze inrichting. We hebben mooie vitrines of misschien wel een dry aged-kast. Of medewerkers zijn voor het oog van de klant de lekkerste producten aan het bereiden. We doen er alles aan om onze klanten te verwennen.

En nu, na de vakantie? Kijk ook eens naar jouw winkel door de ogen van een consument. Verleid de entourage om binnen te komen? Is de toonbank mooi gevuld? Klopt de routing? Is het interieur nog aantrekkelijk? Als al deze facetten kloppen, dan versterkt dit de aantrekkingskracht van je slagerij enorm. Maar misschien geeft het wel ideeën voor nieuwe plannen. Want het interieur en de inrichting van de slagerij zijn het verlengstuk van jouw team. Dus let goed op deze extra medewerker. Want net als elke collega verdient de slagerij elke dag weer onze zorg en aandacht. Maar dat is ons op het lijf geschreven toch?

(De winkel die ik bezocht is Landwaart Culinair te Maartensdijk)

Foto: Pulles en Pulles film en fotografie

Lees ook
Ontslag wegens schending hygiëneregels niet geldig

Ontslag wegens schending hygiëneregels niet geldig

Een werknemer van een Indonesisch restaurant is op staande voet ontslagen omdat hij door de werkgever verantwoordelijk wordt gehouden voor door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (‘NVWA’) geconstateerde overtredingen op het gebied van hygiëne en voedselveiligheid. De rechter is het daar niet mee eens.

Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

In de praktijk blijkt dat veel ondernemers zich pas in een laat stadium van hun leven bezig houden met bedrijfsopvolging. Het is echter goed om hier tijdig bij stil te staan.

‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag.