Zelf beleven hoe oudere producten ervaart

13 augustus 2012 redactie

Bezoekers konden aan den lijve ondervinden hoe ouderen producten ervaren.KEULEN – De Anuga Food Tec springt samen met Berndt & Partner in op de steeds groter wordende groep vergrijzende consumenten.

In de Senior Special stand kunnen bezoekers zich laten transformeren tot oudje om zo zelf te ervaren waar deze doelgroep behoefte aan heeft.

Volgens de standhouders gaat bij ouderen niet alleen het zicht en de motoriek sterk achteruit, maar ook het gevoel en het cognitieve vermogen. Hierdoor heeft deze doelgroep moeite met het onderscheiden van verpakkingen. Ook het (vast)pakken, openen en andere handelingen met de producten levert problemen op.

Met een 10 kilo wegend pak, een bril met geblindeerde vlakken en geel scherm, en speciale handschoenen kunnen bezoekers ervaren hoe het is om een boodschappenlijstje af te werken. De stand geeft ook inzicht in verbeterde verpakkingen. Zie ook EVMI van 20 april.

Altijd op de hoogte blijven?