World Food Center op zoek naar duurzame foodstart-ups

bpif_header

Het World Food Center in Ede zoekt foodstart-ups die willen bijdragen aan een gezonder en duurzamer voedselsysteem. Daarvoor is een wedstrijd uitgeschreven waarbij startende ondernemers kans maken op gratis kantoorruimte in Roots Innovation Hub, waar wonen, werken en beleven samenkomen.

Het World Food Center in Ede zoekt foodstart-ups die willen bijdragen aan een gezonder en duurzamer voedselsysteem. Daarvoor is een wedstrijd uitgeschreven waarbij startende ondernemers kans maken op gratis kantoorruimte in Roots Innovation Hub, waar wonen, werken en beleven samenkomen.

Het World Food Center wil zich ontwikkelen tot dé food-ontmoetingsplek in Nederland, waar wonen, werken en beleven samenkomen. Op deze locatie bouwen innovatieve (agri)foodbedrijven, organisaties en kennisinstellingen samen aan een gezonde toekomst voor people, planet en profit. Het is zodoende een ideale plek voor start-ups die werkelijk verandering teweeg willen brengen in het voedsellandschap.

Bedrijf pitchen

Start-ups die meedoen aan de contest van het World Food Center kunnen hun bedrijf pitchen. Een professionele jury met experts op het gebied van food en business jureert de pitches tijdens een live uitzending op 12 november vanuit de Mauritskazerne.

De winnaar van de contest wint een jaar lang gratis kantoorruimte bij Roots Innovation Hub op het World Food Center-terrein en een jaar lang gratis lidmaatschap van de community WFC Network. Om in aanmerking te komen voor deze contest, mogen start-ups niet langer dan 5 jaar ingeschreven staan bij de KvK.

Aanmelding en selectie

Enthousiaste start-ups in de food-sector kunnen zich tot en met 31 oktober aanmelden via de site. Vervolgens ontvangen zij een bevestigingsmail met de vraag om hun start-up op creatieve wijze te laten zien (bijvoorbeeld door middel van een video).

Begin november worden er uit de aanmeldingen 5 finalisten geselecteerd. Bij de selectie wordt gekeken naar de motivatie en toekomstvisie, de manier waarop de start-up bijdraagt aan een duurzamer voedselsysteem en de toegevoegde waarde van de start-up voor het WFC-terrein en de community.

12 november live pitch

WFC-contest-Roots-V3-300x300 De finalisten worden uitgenodigd om op 12 november live te komen pitchen tijdens de finale op locatie, die live uitgezonden wordt via Youtube. De pitches worden ter plekke beoordeeld door een professionele jury. Aansluitend wordt de winnaar bekendgemaakt.

De jury

De jury bestaat uit 5 experts binnen de foodsector onder wie Hans Steenbergen, trendwathcer en mede-oprichter van Food Inspiration, en Dick Veerman, mede-oprichter van Foodlog. Ze hebben ieder ervaring binnen het bedrijfsleven en zijn gemotiveerd om start-ups te helpen een doorslaand succes te maken van hun bedrijf.

Over World Food Center

In Ede, in de regio Foodvalley en vlakbij de Wageningen University & Research, wordt het voormalige kazerneterrein Maurits Zuid omgetoverd tot dé food-ontmoetingsplek in Nederland: het World Food Center. Een plek waar bedrijven en organisaties zich vestigen, waar bezoekers spelenderwijs alles over ons voedsel te weten komen en waar mensen wonen, werken en thuiskomen.

 
 
Lees ook
Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

In het Waalse Fernelmont, vlakbij Namen, is op 26 april het nieuwe label Pré de chez nous gelanceerd. Een nieuw Belgisch label voor lokaal en duurzaam rundvlees. De Belgische ambachtelijke slagers gaan de producten met dit label verkopen.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.

De beste vleestrends van 2022

De beste vleestrends van 2022

Het lijdt geen twijfel dat de pandemie het consumentengedrag heeft veranderd, terwijl ook energieprijzen vergelijken hierdoor veranderd is. De tarieven zijn immers fors gestegen sinds COVID-19 de wereld in zijn greep heeft. Consumenten hebben door de pandemie hun prioriteiten bijgesteld en verwachten meer dan ooit van de merken die ze kopen en de retailers...