Winkelpersoneel bakt er weinig van

SLAGERSWERELD - Het personeel in de Nederlandse detailhandel weet schrikbarend weinig van hun winkel. Ook op het gebied van aandacht voor de klant, service en dienstverlening schiet winkelpersoneel in Nederland tekort.

SLAGERSWERELD - Het personeel in de Nederlandse detailhandel weet schrikbarend weinig van hun winkel. Ook op het gebied van aandacht voor de klant, service en dienstverlening schiet winkelpersoneel in Nederland tekort.

Dat blijkt uit een onderzoek van Alta creatieve marketingcommunicatie uit Utrecht naar consumentengedragingen in de winkel. Het bedrijf deed onderzoek onder ruim duizend consumenten en veertien branches. In geen enkele branche scoorde het personeel een voldoende.

Dat is opmerkelijk, want het onderzoek wijst uit dat personeel juist de basis is voor het succes van een winkel. 'Personeel is een van de meest onderscheidende elementen', zegt Wilco van Schaik van Alta. Vooral het eerste contact met de klant is belangrijk, waar volgens Alta door retailers nauwelijks een inspanning wordt geleverd.

Niet zeuren
'Ze moeten niet zeuren in de winkel, ze moeten gewoon verkopen, is wat wij horen', zegt Van Schaik. 'Toch voelen consumenten feilloos aan wanneer een verkoper hart voor de zaak heeft en wanneer niet. Dit pleit ervoor om eerst intern te beginnen met je communicatie voor je naar buiten treedt.'

Lees ook
Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Nederlanders eten minder vlees. Uit onderzoek van Marktdata naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers blijkt dat de afgelopen 12 maanden 36 procent van de Nederlanders minder vlees is gaan eten of helemaal is gestopt.

Delmo geeft praktisch advies voor kersverse ondernemer

Delmo geeft praktisch advies voor kersverse ondernemer

Bennebroek heeft sinds jaren weer een slagerij. Brian de Beer opende in maart Keurslagerij BeerZ. Een voormalige boekwinkel werd omgebouwd tot een gloednieuwe slagerij. Als nieuwbakken ondernemer kon hij bij de keuze voor machines het advies van Delmo goed gebruiken. “Ik ben heel tevreden over Delmo: niet alleen wat betreft het advies, maar ook de service...

‘De kracht van een vershof  is het gemak voor de klant’

‘De kracht van een vershof  is het gemak voor de klant’

De ondernemers families Bressers en van Hoof geloven heilig in de kracht van een vershof. Alle versproducten onder één dak, dat biedt volop gemak voor de klant. Daarom zijn ze er één gestart in Middelbeers – Vershof de Beerzen.