Winkelpersoneel bakt er weinig van

SLAGERSWERELD - Het personeel in de Nederlandse detailhandel weet schrikbarend weinig van hun winkel. Ook op het gebied van aandacht voor de klant, service en dienstverlening schiet winkelpersoneel in Nederland tekort.

SLAGERSWERELD - Het personeel in de Nederlandse detailhandel weet schrikbarend weinig van hun winkel. Ook op het gebied van aandacht voor de klant, service en dienstverlening schiet winkelpersoneel in Nederland tekort.

Dat blijkt uit een onderzoek van Alta creatieve marketingcommunicatie uit Utrecht naar consumentengedragingen in de winkel. Het bedrijf deed onderzoek onder ruim duizend consumenten en veertien branches. In geen enkele branche scoorde het personeel een voldoende.

Dat is opmerkelijk, want het onderzoek wijst uit dat personeel juist de basis is voor het succes van een winkel. 'Personeel is een van de meest onderscheidende elementen', zegt Wilco van Schaik van Alta. Vooral het eerste contact met de klant is belangrijk, waar volgens Alta door retailers nauwelijks een inspanning wordt geleverd.

Niet zeuren
'Ze moeten niet zeuren in de winkel, ze moeten gewoon verkopen, is wat wij horen', zegt Van Schaik. 'Toch voelen consumenten feilloos aan wanneer een verkoper hart voor de zaak heeft en wanneer niet. Dit pleit ervoor om eerst intern te beginnen met je communicatie voor je naar buiten treedt.'

Lees ook
Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers in de supermarkt nam de afgelopen vijf jaar af. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark naar de prijsontwikkelingen van de zes grote Nederlandse supermarkten. De supermarktonderzoeker deed het onderzoek in opdracht van ProVeg Nederland.

KNS start onderzoek naar houdbaarheid soepen

KNS start onderzoek naar houdbaarheid soepen

Erwtensoep, goulashsoep, ossenstaartsoep... Soepen zijn een belangrijk product voor veel slagers. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is een onderzoek gestart naar de houdbaarheid van na-gepasteuriseerde soepen en geeft op de website een update.

De groei van slagerij Kaddour

De groei van slagerij Kaddour

Mensen met een grote en kleine portemonnee, moslims en niet-moslims, oude Amsterdammers en yuppen; bij Slagerij Kaddour puur & eerlijk vlees komt de hele wereld over de vloer. Voor de lamsmerguez, een ribe-eye van Wagyurund en de befaamde kipgrillworst.