Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Kippenvel

Kippenvel

Het liefst zou ik het hele jaar door al mijn maaltijden op de barbecue bereiden. Gelukkig kan dat nu ook, al is het maar in theorie. Het feit dat ik in een flat woon maakt het iets ingewikkelder, maar met een beetje goede wil kan ik ’s ochtends op mijn balkonnetje eieren met spek klaarmaken op een mini-kamado.

Bij Slagerij Keulen brandt de kamado ieder weekend

Bij Slagerij Keulen brandt de kamado ieder weekend

Hij stuurde een vleeswarenfabriek aan waar honderd ton per week werd geproduceerd. Maar drie jaar geleden ging Ben Keulen terug naar de familieslagerij, waar alles draait om de klant en om verse productie. Even wennen, maar achter de barbecue voor de winkel is hij helemaal in zijn element.

Vleesbranche in de media – Week 13

Vleesbranche in de media – Week 13

Stijgende inflatie, belasting op vlees, verschillende jubileums en de mogelijke wielerfoto van het jaar. Wat kwam er deze week over de vleesbranche voorbij in andere media?