Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
De cijfers

De cijfers

Eigenlijk zou deze column over de Slavakto moeten gaan. Dat is ook zo maar dan wel vanuit een ongebruikelijke invalshoek. Terwijl u wellicht in de schitterende nostalgische Werkspoorkathedraal op zoek bent geweest naar nieuwe ideeën en inspiratie, luisterde naar een interessante spreker of gewoon gezellig met collega’s kletste, zat ik thuis met corona.

Volop inspiratie en innovatie bij Slavakto

Volop inspiratie en innovatie bij Slavakto

Op 4 en 5 oktober was de Werkspoorkathedraal in Utrecht het toneel van Slavakto. Bezoekers van de slagersbeurs konden zich laven aan inspirerende lezingen en innovatieve producten. En natuurlijk waren er de vakwedstrijden, waaronder de uitreiking van de prestigieuze Gouden Slagersring. Vleesmagazine doet verslag.

Volop dynamiek bij Slagerij Roelofs

Volop dynamiek bij Slagerij Roelofs

Ilja Roelofs is in veel opzichten geen standaard slager. Zo is zijn zaak gevestigd op een industrieterrein en leverde hij jarenlang vooral aan horeca; de winkel was een ondergeschoven kindje. Maar die tijd is voorbij. Steeds meer klanten ontdekken de zaak, die vorig jaar een totale metamorfose onderging.