Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Tijdens het jaarlijkse COV Meat Café op 3 november spraken vijftig genodigden uit agri en food over de ideale eiwitbalans. De debatteerden over vragen als: Wie is waarvoor verantwoordelijk? Welke rol speelt de prijs bij de consument? Kun je vlees en vervangers wel met elkaar vergelijken?

‘Iedereen wil iets doen tegen de grote hoop plastic’

‘Iedereen wil iets doen tegen de grote hoop plastic’

Voorverpakken en gepersonaliseerd verpakken zijn in opkomst in de vleesbranche. Daarnaast is de aandacht voor duurzaamheid onverminderd hoog. Ook voor speciale feestdagen worden steeds innovatievere oplossingen gevonden om de klant maatwerk te kunnen bieden. Een skinpack hoort hier steeds vaker bij. Vandaag het derde deel van deze rondvraag met Joop...

Omzetgroei voor meerderheid slagers in tweede kwartaal 2022

Omzetgroei voor meerderheid slagers in tweede kwartaal 2022

De eerste helft van het jaar is voor de ruim 2100 slagers (incl. een beperkt aantal poeliers) die Nederland begin dit jaar telde grillig verlopen. In het eerste kwartaal werd bij een meerderheid van de slagers omzetverlies geleden, terwijl in het tweede kwartaal de meerderheid juist omzetgroei liet zien.