Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Easy BBQ Every Moment

Easy BBQ Every Moment

In ‘Easy BBQ, Every moment’ deelt Grill Guru 101 tips & tricks voor de BBQ en 40 recepten voor vlees, vis, groente en desserts. Van een klassieke Sunday roast tot een snelle Friday night burger of een groetetopper voor Meatless Monday.

Vleesbranche in de media – Week 18

Vleesbranche in de media – Week 18

Kevin van der Veen opent eigen slagerij, BBQ-trends en jubileum Maastrichtse slagerij Renkens. Wat kwam er deze week over de vleesbranche voorbij in andere media?

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt alle activiteiten van Jo Mertens B.V., een groothandel in Roermond voor vlees en vleeswaren, wild en gevogelte, over. Van de Ven verzorgt met ingang van 2 mei 2022 de leveringen aan de klanten van Jo Mertens. Dat laat het bedrijf weten met een persbericht.