Vion en Dierenbescherming promoten bio-vlees
BOXTEL – Vion en de Dierenbescherming hebben de handen ineen geslagen om biologisch varkensvlees te promoten.
BOXTEL – Vion en de Dierenbescherming hebben de handen ineen geslagen om biologisch varkensvlees te promoten.
Wie het merk Bio+ koopt kan meedoen aan een spaaractie waarmee prijzen gewonnen kunnen worden. Bovendien stelt Vion per ingestuurde bon een bedrag beschikbaar aan de Dierenbescherming.
Dit bedrag investeren de organisaties gezamenlijk in promotie en voorlichting over biologisch vlees.
Topdiner
Initiatiefnemer van de samenwerking is de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw. Hierin werken marktpartijen, overheid en maatschappelijke organisatie samen.
Zo loopt er op dit moment ook een landelijke actie ‘Proef de Aandacht’. Deze loopt tot en met 26 mei: wie in deze periode drie verschillende biologische producten tegelijk koopt maakt kans op een biologisch topdiner voor acht personen in een reizend biologisch restaurant.
In dit restaurant zijn vier spraakmakende Nederlandse koks de gastheer: Cas Spijkers, tv-kok Caspar Bürgi, bio-chef Eric van Veluwen, en de chef-kok van Restaurant Fifteen Ben van Beurten.
Wat vindt u?
Dierenwelzijn is hot. Danish Crown stuurt slachters zelfs op dierenwelzijnscursus. Vindt u dit een goede zaak?
Doe mee aan de stelling!
Lees ook:
Biovlees wil maar niet doorbreken (4 april 2007)
Vlees met logo Dierenbescherming (27 april 2006)
Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over de Dierenbescherming
Alle berichten over biologisch
Links:
Biologisch Convenant (deelconvenant 31 mei 2005)
Biologisch Convenant (2e deel, dec. 2004)
Biologisch Convenant (1e deel, mei 2001)
Wedstrijdformulier biologisch topdiner
Al uw vleesnieuws kant-en-klaar op uw bord?
Abonneer u dan op onze GRATIS nieuwsbrief!
Meer over
Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’
De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.
Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne
Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.
Aandeel biologisch neemt in 2021 iets toe
Het aandeel biologisch groeide in 2021. Iets meer huishoudens (96,3 procent) kochten biologische producten. Dit zijn met name gezinnen met kinderen en pensioneerden met een hoog inkomen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Bionext, de brancheorganisatie van de biologische sector.