Verstegen partner in de Nationale Week Zonder Vlees

JP180045539

Voor de derde keer vindt van 9 tot en met 15 maart de Nationale Week Zonder Vlees plaats. Verstegen wil slagers inspireren met handige mixen en smaakvolle recepten.

Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees worden de consumenten gestimuleerd om geen vlees en vis te eten en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te ontdekken. Om deze kleine verandering aan Nederland te initiëren, kan er een grote positieve impact gemaakt worden op mens, dier en milieu.

Toekomst

Verstegen-300x169 Duurzaamheid is één van de kernaspecten binnen de bedrijfsvoering van Verstegen. Dit is dan ook weer de aanleiding om dit jaar deel te nemen aan de Nationale Week Zonder Vlees. Door een week geen vlees te nuttigen, kan er een grote impact gemaakt worden om de CO2-uitstoot te verkleinen met 13.3 kg, wordt er 130 liter water bespaard en 770 gr geen dierenvlees geconsumeerd. Als familiebedrijf is Verstegen gewend om aan de toekomst te denken. 'We werken immers voor de kinderen van onze kinderen en willen een betere wereld voor de volgende generaties achterlaten', aldus het bedrijf.

Vega Binding mix

Verstegen wil professional tijdens de Nationale Week Zonder Vlees graag helpen met het inspireren van de klanten door lekkere vegetarische producten aan te bieden. Vegetarisch eten hoeft volgens het bedrijf niet ten kosten te gaan van de smaak. Daarom is afgelopen jaar de Vega Binding mix gelanceerd. De Vega Binding mix kan naar keuze worden aangevuld met de vertrouwde smaken van de andere Verstegen kruidenmixen of World Grills. Zo kunnen eindeloos vegetarische producten worden gecreëerd, zonder concessies te doen aan de smaak.

[intermezzo: 1]
Lees ook
ME-AT the Alternative lanceert vleesvervangers van Nederlandse veldbonen

ME-AT the Alternative lanceert vleesvervangers van Nederlandse veldbonen

ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.

Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

In het Waalse Fernelmont, vlakbij Namen, is op 26 april het nieuwe label Pré de chez nous gelanceerd. Een nieuw Belgisch label voor lokaal en duurzaam rundvlees. De Belgische ambachtelijke slagers gaan de producten met dit label verkopen.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.