Verpakkingsspecial 2021 nu te lezen als digitaal magazine

verpsp21

Alea Publishers lanceert de jaarlijkse Verpakkingsspecial als digitaal magazine. Deze maand wordt de papieren editie meegestuurd met alle food titels.

In de special volop aandacht voor innovaties in verpakkingenland, inclusief materialen, duurzaamheid, circulariteit, veiligheid en onderwijs. En hoe staat het ervoor met Single Use Plastics richtlijn, 4 maanden nadat deze inging? Ook aandacht voor een studie van het Europees Octrooibureau, waaruit blijkt dat Nederland voorop loopt als het gaat om plasticrecycling. We kijken ook naar vis- en vleesverpakkingen. Hoe kunnen die duurzamer, zonder de versheid van het product daaronder lijdt? Ook interessant: de afbreekbaarheid van kleurstoffen in afbreekbare verpakkingen. En hoe verwerk je daarbij kurkuma als kleurstof? Tot slot een kritische blik op de duurzaamheidspogingen van bedrijven als Campina en Lipton. Zijn hun verpakkingen echt duurzamer, of doen ze maar alsof?

Klik hier om naar het magazine te gaan.

Dossiers
Lees ook
Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.

Empack Nederland wil naar afvalvrije beurs

Empack Nederland wil naar afvalvrije beurs

Empack Nederland wil stapsgewijs naar een afvalvrije beurs. Over drie jaar moet Empack 2024 een beurs zijn zonder restafval waar alleen grondstoffen voor hergebruik overblijven. Hiervoor lanceert Empack Nederland tijdens de komende beurseditie op 8 en 9 september 2021 het project ‘Empack Towards Zero Waste’.

Verantwoord verpakken op gebruikte of nieuwe machines

Verantwoord verpakken op gebruikte of nieuwe machines

Besparing op de totale hoeveelheid verpakkingsmateriaal en streven naar volledige recyclebaarheid blijft een actueel thema tussen retailers en toeleveranciers. Vooral de reductie van plastic krijgt hierin veel aandacht.