Verleid klanten om in de winter te barbecueën

11 september 2017 Karin Geesink-Stegeman

Barbecueën is niet alleen meer een gelegenheid voor in de zomer. De winterbarbecue neemt toe aan populariteit. Toch ziet niet elke klant het zitten om in de winter te barbecueën. Hoe verleid je ook die klanten om in de winter te gaan barbecueën?

Om klanten ook in de winter te verleiden om te gaan barbecueën is het van belang om ze op de mogelijkheid attent te maken. Geef demonstraties over de winterbarbecue en laat zien wat er allemaal mogelijk is. Laat klanten zien welke stukken vlees er allemaal op de barbecue kunnen. Daarnaast is het ook heel belangrijk om goed bereidingsadvies te geven. Inspireer de klanten.

Barbecueën is geen vlees grillen

Volgens horecaslager Gertjan Kiers is het belangrijk om de klant te adviseren dat barbecueën geen vlees grillen is. ‘Vlees grillen is volgens vele barbecuers een uiterste zomerse activiteit. Maar als je de klant een andere denkwijze aanreikt zal je zien dat er een omslag komt. Waar het omgaat is dat de barbecue in de winter eigenlijk net als in de zomer een verlengstuk van je keuken is.’

Promotiepakket

Marian Lemsom, hoofd PR & Communicatie van de KNS, ziet een speciaal barbecueassortiment voor in de winter ook als een kans voor de slager. ‘Je kunt als slager hiervoor een mooie promotiepakket ontwikkelen. Ik denk hierbij aan workshops, reclamemateriaal met mooi beeld, demonstraties in de winkel, enzovoort.’

Kerst

De kerstdagen zijn ook perfect om de winterbarbecue aan te prijzen. ‘Mensen zien het als een mooie gelegenheid om met Kerst iets origineels te doen. Kostentechnisch is het ook aantrekkelijk. In een gemiddeld restaurant ben je al snel tussen de €15 en €20 kwijt voor een voorgerecht, terwijl men bij ons voor een complete maaltijd €17,50 kwijt is’, vertelde slager Dennis van de Ven al eens aan Vleesmagazine.

Leestip: Barbecue trend: Groot vlees blijft populair

Altijd op de hoogte blijven?