Van Loon Group start nieuw bedrijf voor vleesvervangers

Van Loon Group_No Meat Today Company

Van Loon Group start met een nieuw bedrijf, gericht op de productie van vleesvervangers. Onder de naam No Meat Today Company opent in Almere een nieuwe fabriek. Hier wordt een breed scala vleesvervangers ontwikkeld en geproduceerd, waaronder FiberFort en het bestaande merk The Blue Butcher.

FiberFort is een basisgrondstof voor diverse vervangers van kip. Producten gemaakt met deze grondstof bieden volgens de makers een eiwitbron die alle essentiële aminozuren bevat. “In de Normec Sensory producttest van afgelopen april werden onze producten als beste getest op kleur, smaak, textuur en bite”; vertelt Algemeen Directeur Arnold Burger. Hij vertelt dat er veel mogelijkheden zijn met FiberFort omdat het een neutrale basis biedt voor vleesvervangers. "We hebben inmiddels nuggets, tenders, wings en schnitzels ontwikkeld. Vervangers van vis-, rund- en varkensvleesproducten zijn in ontwikkeling."

No Meat Today Company

In 2019 introduceerde Van Loon Group tijdens de Anuga beurs vleesvervangers onder het merk The Blue Butcher. "De vraag naar kwalitatieve vleesvervangers is inmiddels dermate toegenomen dat wij kansen zagen voor een nieuw bedrijf", zegt Erik van Loon, Bestuursvoorzitter Van Loon Group. Dit is No Meat Today Company. Hier komt alle kennis en ervaring van Van Loon Group samen. “Door onze jarenlange ervaring met de ontwikkeling van vleesproducten, weten wij als geen ander hoe je smakelijke vleesvervangers maakt. Met de oprichting van No Meat Today Company zetten wij de volgende stap in onze ambitie om ons verder te ontwikkelen als foodbedrijf.”

Lees ook
Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers in de supermarkt nam de afgelopen vijf jaar af. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark naar de prijsontwikkelingen van de zes grote Nederlandse supermarkten. De supermarktonderzoeker deed het onderzoek in opdracht van ProVeg Nederland.

AVO heeft echt voor elk wat wils

AVO heeft echt voor elk wat wils

Het assortiment levensmiddelen moet aansluiten op de eisen die consumenten aan voeding stellen. Sterker nog, AVO wil daar altijd op vooruit blijven lopen: met heerlijke nieuwe Lafiness-marinades én met vleesvervangers, hybride en andere eiwitrijke producten.

‘Geen concessies aan smaak; consument wil lekker eten’

‘Geen concessies aan smaak; consument wil lekker eten’

Vegetariërs, flexitariërs en veganisten vormen een groeiende groep klanten. Er is voor elk wat wils; steeds lekkerder en gevarieerder. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Mark van Noorloos van Schouten Europe.