Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox Chipolata Visual_klein

Unox brengt chipolataworstjes gemaakt met vlees én groente op de markt. De worstjes komen in de koeling van de supermarkt te liggen. De introductie is onderdeel van de ambitie van Unox om het assortiment toekomstbestendiger te maken met minder dierlijk vlees en meer groente.

Met de nieuwe worstjes richt Unox zich op Nederlanders die minder vlees willen eten. In de nieuwe chipolataworstjes is 30 procent van het vlees vervangen door bijvoorbeeld kidneybonen & paprika of rode biet & appel. 

Green Protein Alliance

 

De Green Protein Alliance zet zich samen met verschillende merken en bedrijven, waaronder Unox, in om Nederlanders te helpen om vaker voor plantaardige voeding te kiezen. "Op dit moment eten Nederlanders met zo’n 3 kilogram dierlijke eiwitrijke producten per week, bijna 25% meer dierlijke eiwitten dan nodig is voor een gebalanceerde voeding. De verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten in ons voedselpatroon is uit balans. Een 50/50 verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten is beter voor onze gezondheid en voor de planeet", zo stelt Green Protein Alliance. 

“Unox neemt zijn rol hierin serieus door de hoeveelheid vlees in zijn producten te verminderen en groente toe te voegen. De nieuwe chipolata worstjes zijn daarvan een goed voorbeeld”, aldus Maud Meeùs, Marketing Unox. “Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de evolutie van de Nederlandse keuken. Deze introductie geeft dan ook invulling aan onze ambities om beter, minder of geen vlees én meer groente te eten.”

Future Foods-strategie

De commitments van Unox zijn onderdeel van Unilever’s Future Foods-strategie. Future Foods markeert niet alleen de toezegging om het foods-portfolio te verbeteren, het is ook de belofte om te helpen om het wereldwijde voedselsysteem te transformeren. Het doel is om iedereen toegang te geven tot gezond en betaalbaar voedsel dat goed is voor de planeet.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook
Minister Van der Wal bezoekt Nederland Vleesland op Grüne Woche

Minister Van der Wal bezoekt Nederland Vleesland op Grüne Woche

In Berlijn startte op 20 januari de vakbeurs Grüne Woche. Minister Christianne van der Wal-Zeggelink van Stikstof bezocht hier de stand van Nederland Vleesland. Voorzitters van de deelnemende partijen praatten de minister bij over dit initiatief.

Minder EU-subsidie voor promotie vlees in 2022

Minder EU-subsidie voor promotie vlees in 2022

Europa gaf in 2022 minder subsidie aan vleesreclames. Europese Commissie minderde de steun voor de promotie van vlees met zo’n 14 miljoen euro. Dat blijkt uit onderzoek van dierenwelzijnsorganisatie Dier&Recht.

Vleessector reageert op verbod vleesreclame bij bushaltes in Noord-Holland

Vleessector reageert op verbod vleesreclame bij bushaltes in Noord-Holland

Geen reclame voor vlees, vis en fossiele brandstoffen meer bij bushokjes in Noord-Holland. Dat is besloten door de Provinciale Staten van Noord-Holland. Organisaties uit de vleessector zijn het niet eens met dit verbod. Nederland Vleesland en LTO Noord vinden dit geen zaak voor regionale politici en wijzen op de gezonde eigenschappen van vlees en de...