The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger_Livekindly

The Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch Weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.

Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger, breidt Livekindly Collective het plantaardige portfolio uit met zeewier. Deze een nieuwe proteïne is volgens het collectief zeer duurzaam. Het maakt minimaal gebruik van zoet water en voor de productie is geen landbouwgrond nodig. De overname steunt The Dutch Weed Burger om internationaal op te schalen in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië - twee belangrijke potentiële markten in Europa-, evenals in de Amerikaanse en Canadese markt, en uiteindelijk in Azië.

Zeewier

“Innovatie in plantaardige proteïne biedt een enorme kans om het wereldwijde voedingssysteem te transformeren door lekkere en voedzame alternatieven te bieden voor vlees,” vertelt Kees Kruythoff, CEO en Voorzitter van Livekindly Collective. “Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger breiden we ons aanbod van verschillende plantaardige proteïne bronnen uit voor onze klanten in meer dan 40 landen, en accelereren we onze missie om plantaardig eten de nieuwe norm te maken.”

“We zijn ontzettend enthousiast om aan te sluiten bij de gedreven, ervaren en gepasseerde leiders van Livekindly Collective. Zij gaan ons ondersteunen om op te schalen en de voedingscultuur wereldwijd te veranderen,” geeft Mark Kulsdom, CEO en oprichter van The Dutch Weed Burger. “Zeewier teelt is zeer duurzaam, gezien het in overvloed groeit in de oceaan en zuurstof afgeeft tijdens het groeien. De plant is gezond en zit vol voedingsstoffen, terwijl het een unieke umami smaak geeft aan onze smaakpapillen. Daarnaast mixt zeewier perfect met proteïnerijke bonen en de andere innovatieve texturen die wij gebruiken bij The Dutch Weed Burger. We kijken ernaar uit om met Livekindly Collective samen te werken. De echte verandering in ons eetpatroon komt eraan en is meer urgent dan ooit tevoren!”

LIvekindly Collective

Livekindly Collective is in maart 2020 opgericht door Blue Horizon Corporation en brengt oprichters, ondernemers en internationale leiders samen om een robuust ecosysteem van plantaardige merken te creëren. Inmiddels bestaat het portfolio uit Oumph!, The Fry Family Food Co., LikeMeat, No Meat en het digitale mediaplatform Livekindly. De organisatie sloot onlangs een financieringsronde waarmee $335 miljoen aan groeikapitaal is opgehaald.  

The Dutch Weed Burger

Het plantaardige voedingsbedrijf The Dutch Weed Burger is gevestigd in Amsterdam. Lisette Kreischer en Mark Kulsdom richten het bedrijf in 2012 op, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een handgemaakte duwfiets in de straten van Amsterdam. Inmiddels staat The Dutch Weed Burger op het menu staan van verschillende restaurants.

Lees ook
Vliegende start Future Farm in het Verenigd Koninkrijk

Vliegende start Future Farm in het Verenigd Koninkrijk

Het Braziliaanse foodtech-bedrijf Future Farm maakt een vliegende start in 2021. Vanaf januari is hun assortiment vleesvervangers verkrijgbaar bij Sainsbury’s en daarmee in het gehele Vereningd Koninkrijk beschikbaar - net op tijd voor de jaarlijkse actiemaand ‘Veganuary’.Future Farm, al marktleider in Brazilië, kent een snelle groei. In samenwerking...

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Door het coronavirus was 2020 een bewogen jaar. Volgens velen heeft het virus ook grote invloed op het gedrag van consumenten, wat leidt tot verschillende nieuwe trends en versnelling van bestaande trends. Vleesmagazine dook in de verschillende trendlijstjes en geeft een overzicht van de vijf trends die overal terugkomen.Aan het eind van elk jaar verschijnen...

NVWA publiceert handboek Nieuwe voedingsmiddelen

NVWA publiceert handboek Nieuwe voedingsmiddelen

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft een handboek Nieuwe voedingsmiddelen samengesteld en gepubliceerd. Het handboek is vooral bedoeld voor het bedrijfsleven als hulpmiddel om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen die zij hieromtrent hebben.In het handboek wordt onder andere aandacht besteed aan wat een nieuw voedingsmiddel...