The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger_Livekindly

The Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch Weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.

Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger, breidt Livekindly Collective het plantaardige portfolio uit met zeewier. Deze een nieuwe proteïne is volgens het collectief zeer duurzaam. Het maakt minimaal gebruik van zoet water en voor de productie is geen landbouwgrond nodig. De overname steunt The Dutch Weed Burger om internationaal op te schalen in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië - twee belangrijke potentiële markten in Europa-, evenals in de Amerikaanse en Canadese markt, en uiteindelijk in Azië.

Zeewier

“Innovatie in plantaardige proteïne biedt een enorme kans om het wereldwijde voedingssysteem te transformeren door lekkere en voedzame alternatieven te bieden voor vlees,” vertelt Kees Kruythoff, CEO en Voorzitter van Livekindly Collective. “Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger breiden we ons aanbod van verschillende plantaardige proteïne bronnen uit voor onze klanten in meer dan 40 landen, en accelereren we onze missie om plantaardig eten de nieuwe norm te maken.”

“We zijn ontzettend enthousiast om aan te sluiten bij de gedreven, ervaren en gepasseerde leiders van Livekindly Collective. Zij gaan ons ondersteunen om op te schalen en de voedingscultuur wereldwijd te veranderen,” geeft Mark Kulsdom, CEO en oprichter van The Dutch Weed Burger. “Zeewier teelt is zeer duurzaam, gezien het in overvloed groeit in de oceaan en zuurstof afgeeft tijdens het groeien. De plant is gezond en zit vol voedingsstoffen, terwijl het een unieke umami smaak geeft aan onze smaakpapillen. Daarnaast mixt zeewier perfect met proteïnerijke bonen en de andere innovatieve texturen die wij gebruiken bij The Dutch Weed Burger. We kijken ernaar uit om met Livekindly Collective samen te werken. De echte verandering in ons eetpatroon komt eraan en is meer urgent dan ooit tevoren!”

LIvekindly Collective

Livekindly Collective is in maart 2020 opgericht door Blue Horizon Corporation en brengt oprichters, ondernemers en internationale leiders samen om een robuust ecosysteem van plantaardige merken te creëren. Inmiddels bestaat het portfolio uit Oumph!, The Fry Family Food Co., LikeMeat, No Meat en het digitale mediaplatform Livekindly. De organisatie sloot onlangs een financieringsronde waarmee $335 miljoen aan groeikapitaal is opgehaald.  

The Dutch Weed Burger

Het plantaardige voedingsbedrijf The Dutch Weed Burger is gevestigd in Amsterdam. Lisette Kreischer en Mark Kulsdom richten het bedrijf in 2012 op, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een handgemaakte duwfiets in de straten van Amsterdam. Inmiddels staat The Dutch Weed Burger op het menu staan van verschillende restaurants.

Lees ook
Schouten Europe lanceert plantaardig alternatief voor kip en rund

Schouten Europe lanceert plantaardig alternatief voor kip en rund

Schouten Europe B.V. brengt plantaardige kip- en rundstukjes op de markt. Hiermee wil het Nederlandse familiebedrijf bijdragen aan de wereldwijde eiwittransitie.

Half miljard dollar voor Livekindly

Half miljard dollar voor Livekindly

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Jan Aaltzen: ‘Met vega valt een wereld te winnen’

Jan Aaltzen: ‘Met vega valt een wereld te winnen’

Steeds meer mensen eten bewust minder vlees. Voor die vegetariërs én flexitariërs biedt Van Geloven nu al een breed assortiment vegetarische producten, maar CEO Jan Aaltzen heeft grootse plannen voor de komende jaren. ‘Rond 2025 zijn we met vega onderweg naar de helft van onze omzet.’Welke trends zie je in de markt, op het gebied van vegetarisch eten?...