Tesco verkoopt weer meer maaltijden

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

LONDEN - De Britse supermarktketen Tesco ziet de verkoop van kant-en-klare maaltijden weer stijgen de afgelopen maanden.

LONDEN - De Britse supermarktketen Tesco ziet de verkoop van kant-en-klare maaltijden weer stijgen de afgelopen maanden.

Volgens Tesco-directeur Terry Leahy nam de verkoop van het merk ‘Finest’ met ongeveer 20 procent toe, na een terugval vorig jaar. Hij denkt dat de consument niet meer zoekt naar steeds goedkopere producten', meldt Pakblad. 'De gemakkelijke kant-en-klaarmaaltijd verkoopt weer.'

Tesco maakt gebruik van deze trend en introduceert nu een lijn ‘Restaurant Collection’, met dure gerechten zoals Beef Wellington (runderfilet in korstdeeg) en Duck Confit (in eigen vet gaar gesmoorde eend).

De supermarktketen blaast ook zijn assortiment exotische gerechten nieuw leven in. Zo wordt de gehele lijn gekoelde Chinese maaltijden vervangen door een reeks die is genoemd naar de beroemde topkok Ken Hom, die deze producten heeft helpen ontwikkelen.

Het zijn 32 gerechten, waaronder Kung Po Chicken en Chilli Beef. Mét foto en handtekening van 'master of the wok' Ken op de verpakking uiteraard.

Lees ook:

Marel ontwikkelt meer machines voor kant-en-klaar (2 december 2009)

Koelverse maaltijden nog steeds te vet (4 juni 2009) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Tesco

Alle berichten over maaltijden

Altijd op de hoogte blijven?