Supermarkten stunten vaker met vlees

13 augustus 2012 Peter de Weerd

WORMERVEEN – Supermarkten gebruiken steeds vaker vlees in reclames en prijsacties.

WORMERVEEN – Supermarkten gebruiken steeds vaker vlees in reclames en prijsacties.


Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau PCNDATA. In het tweede kwartaal steeg het aantal acties met vlees met 15 procent ten opzichte van een jaar geleden. Volgens het bureau maken de meeste formules meer gebruik van vleesacties, maar zijn het met name Albert Heijn en C1000 die vaker met vlees stunten.

Wakker Dier

Onlangs startte actiegroep Wakker Dier een nieuwe actie tegen stunten met vlees door supermarkten. Wakker Dier gaat iedere twee weken een nieuwsbrief uitbrengen met daarin de aanbiedingen van vleesvervangers, biologisch vlees en van zuivel en eieren. Ook wil Wakker Dier hierin aangeven welke supermarkten geen diervriendelijke aanbiedingen hebben.

 

Altijd op de hoogte blijven?