Supermarkten partner vleesloze week

23 januari 2018

De Nationale Week Zonder Vlees heeft inmiddels 53 partners aan zich verbonden. Hieronder bevinden zich 6 supermarkten. De week vindt plaats van 5 tot 11 maart.

De organisatie zegt in twee weken tijd van 43 naar 53 partners te zijn gegaan. De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariër. Boerdam in een persbericht: ‘Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen. Er staat iets moois te gebeuren van 5 tot 11 maart.’

Website is gelanceerd

Speciaal voor de actieweek is een website gelanceerd: weekzondervlees.nl. Op de website wordt aangegeven wat een week zonder vlees eten betekent voor het milieu. Volgens de website doen de retailers mee door de consument te ondersteunen met vegetarische acties en receptinspiratie.

53 partners waaronder 9 retailers

De Nationale Week Zonder Vlees wordt uiteindelijk mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, Coop, Deen, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, Hak, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, Olijck, Peak’s Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, Veann, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.

Altijd op de hoogte blijven?